سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



احتمال تغییر روش‌ تربیت معلم و جذب در آموزش‌ و پرورش


تسنیم/ سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ روش‌های مختلف تربیت معلم بررسی می‌شود تا بدانیم به کدام روش می‌توان بهترین نیروها را در دستگاه تعلیم و تربیت جذب کرد. شاید برای تربیت دبیر فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها را جذب کرده و به مدت دو سال آموزش دهیم.

محمود مهرمحمدی در پاسخ به این پرسش «برخی کارشناسان از تصمیم آموزش‌وپرورش برای تربیت معلم از طریق جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها و آموزش یک ساله آنها توسط دانشگاه فرهنگیان به جای شیوه فعلی خبر می‌دهند» اظهار داشت:‌ نخستین نکته در ارتباط با تربیت معلم این است که این موضوع در کشور جزو فعالیت‌های زیربنایی و اساسی است بنابراین نباید درگیر تنگناهای اقتصادی باشد.

وی افزود:‌ اگر تصمیم گرفته‌ایم به سراغ روش‌های متنوع برای تربیت معلم برویم به دلیل صرفه‌جویی اقتصادی نیست بلکه معتقدیم به هر میزان در تربیت معلم هزینه شود، سرمایه‌گذاری است و این هزینه‌ها برای توسعه کشور و تضمین آینده ضروری است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت:‌ هم‌اکنون روش‌های مختلف تربیت معلم در حال بررسی است یعنی به کدام روش می‌توان بهترین نیروها را در دستگاه تعلیم و تربیت جذب کرد. معتقدیم این موضوع که چگونه می‌توان بهترین استعددها را به نظام آموزش و پرورش کشور وارد کرد باید پرونده‌ای باز داشته باشد چرا که ایجاد تنوع در روش‌های تربیت معلم ضروری است.

مهرمحمدی ادامه داد:‌ اقتضائات تربیت معلم در دوره‌های مختلف تحصیلی متفاوت است به عنوان مثال در دوره ابتدایی بهترین شیوه تربیت معلم همین روش فعلی یعنی جذب نیرو از مقطع دپیلم و آموزش آن به مدت 4 سال در دانشگاه فرهنگیان است اما برای تربیت دبیر شیوه بهتر این است که فارغ التحصیلان سایر دانشگاه را جذب کرده و در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته به مدت دو سال آنها را در دانشگاه فرهنگیان آموزش دهیم.

وی افزود:‌ در جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان روش‌های مختلف تربیت معلم مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
تربیت ویزیتور حرفه ای، کارگاه آموزشی اصول و فنون فروش مویرگی، معلم بازاریابی، معلم فروش، معلم مذاکره، سخنران مدیریت، کار