گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



طرح احیای کارون و زاینده رود در برنامه ششم توسعه


معاون رئیس جمهور از پرداختن به احیای رودخانه های کارون و زاینده رود در برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه مراسم گرامیداشت روز هوای پاک گفت: امسال لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه زیست محیطی و مسائل مربوط به محیط زیست در تمامی بخش های آن جاری است. از جمله آنکه توجه به مسائل مهمی همچون احیای تالاب های مهم مانند دریاچه ارومیه، هامون و... در نظر گرفته شده است. همچنین برای اولین بار بحث احیای رودخانه هایی همچون کارون، زاینده رود و کشف رود که به دلیل ورود فاضلاب و پسماند به محل تولید آلودگی تبدیل شده بود نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: احیای مراتع، جلوگیری از فرسایش بادی خاک و مقابله با گرد و غبار از دیگر مسائل مطرح شده در برنامه ششم توسعه است. همچنین این برنامه در حفاظت از جنگل ها نیز تاکید دارد. زیرا ما در سازمان حفاظت محیط زیست معتقدیم که جدول های ما دیگر ظرفیت بهره برداری تجاری را ندارند و باید مدیریت حفاظتی در آن ها برقرار شود.

وی اظهار کرد: وزارت نیرو نیز در این باره موظف شده که به سمت استفاده از سیکل ترکیبی در نیروگاه ها حرکت کند همچنین اعتباراتی در زمینه اصلاح الگوی آب و اصلاح شیوه کشاورزی در نظر گرفته شده است که به دستگاه های دیگر تعلق خواهد گرفت اما در مجموع همه آن ها زیست محیطی است.

وی در پاسخ به اینکه معضل آلودگی هوا چه زمانی حل خواهد شد گفت: زمانی که در سال 79 برنامه جامع مقابله با آلودگی هوا آغاز شد انتظار ما برای به ثمر رساندن آن 10 الی 15 سال بود و معمولا هم اینگونه برنامه ها حدود 15 سال زمان می برد تا آلودگی هوا به نقظه صفر برسد و پس از آن حفظ و بهبود شرایط باید در دستور کار قرار گیرد. البته از آنجا که این برنامه توقف جدی را داشت و پس از آغاز به کار دولت جدید حدود 27 ماه است که دوباره از سر گرفته شده و انتظار می رود که اجرای آن تا رسیدن به نتیجه مطلوب 5 تا 10 سال به طول بیانجامد.

وی با بیان اینکه در نوزدهم اسفند امسال نمایشگاه بین المللی محیط زیست را پیش رو خواهیم داشت گفت: بسیاری از شرکت های بین المللی آماده ارائه فناوری های نوین خود در حوزه محیط زیست در این نمایشگاه هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با مینی بوس های فرسوده و آلودگی ناشی از آن ها گفت: این مسئله در حال بررسی است تا با همکاری شهرداری بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

ابتکار در پایان به معرفی صنایع بر تر در حوزه محیط زیست پرداخت و گفت: به زودی جلسه ای برای معرفی صنایع سبز خواهیم داشت.

تور گردشگری و تفریحی یک روزه


ویدیو مرتبط :
رود خانه زاینده رود - زاینده رود دات نت