سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شيخ نعيم قاسم: اختلافات کشورهاي عربي، سياسي است نه مذهبي


شيخ نعيم قاسم: اختلافات کشورهاي عربي، سياسي است نه مذهبي

باشگاه خبرنگاران/ معاون دبيرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد اختلافاتي که اين روزها ميان کشورهاي عربي و اسلامي وجود دارد، اختلافات سياسي است و هيچگونه ارتباطي با مسائل مذهبي ندارد.

شيخ نعيم قاسم: اختلافات کشورهاي عربي، سياسي است نه مذهبيبه گزارش گروه بين‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پايگاه خبري شبکه العالم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به استفاده غرب و بعضي سران عرب از عنوان "اختلافات مذهبي" براي فتنه انگيزي و سوء استفاده از انسانهاي ساده و سرپوش گذاشتن بر ناتواني‌هاي خود، تأکيد کرد: "آيا آمريکا سني و روسيه شيعه شده است؟!"

"شيخ نعيم قاسم" روز پنجشنبه در نشست شوراي عالي مجمع جهاني تقريب ميان مذاهب اسلامي در بيروت گفت: اختلافاتي که اين روزها ميان کشورها و يا احزاب و گروه هاي سياسي در کشورهاي عربي و اسلامي وجود دارد، اختلافات سياسي است و نه مذهبي و اين اختلافات هيچگونه ارتباط دور و يا نزديکي با مسائل مذهبي ندارد.

وي افزود: اختلافاتي ميان کشورها و يا حتي کشورهايي با يک مذهب واحد اتفاق مي افتد؛ و ما اين امر را در مصر، ليبي، ترکيه، تونس و ديگر کشورها مي بينيم، که اين موضوع ناشي از اختلافات سياسي است.

شيخ نعيم قاسم خاطرنشان کرد: اين درحالي است که مي بينيم بين حزب الله و گروه هاي فلسطيني اتفاق نظر درباره مقاومت و مقابله با اسرائيل وجود دارد، و همه اين گروه‌ها با عبور از همه موانع درباره اين مسأله همدل هستند و براي يک قضيه يعني قدس و فلسطين جانفشاني کرده و بايکديگر همکاري مي کنند.

معاون دبيرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: غرب و برخي مسؤولان عرب با سوء استفاده از عنوان "اختلاف مذهبي" براي سرپوش گذاشتن بر ناتواني خود در صحنه عمل و ناتواني در اثبات تفکر خود، انسانهاي ساده را فريب داده و آنان را به سوي فتنه مي کشانند؛ و گرنه آيا آمريکا سني و روسيه شيعه شده است؟! يا اينکه موضع سياسي هرکدام از اين دو کشور بر اساس آن چيزي است که به آن اعتقاد دارند، و بر همان اساس ائتلافهاي خود را ايجاد مي کنند.

شيخ نعيم قاسم با اشاره به اوضاع سوريه تأکيد کرد: همه رويدادها در سوريه به اين هدف است که کشوري که حامي مقاومت در مقابل اشغالگر صهيونيستي است و بخشي از طرح مقاومت در منطقه به شمار مي‌آيد، ويران شود؛ تا در اين کشور دولتي ايجاد شود که اسرائيل آن را قبول دارد و با پروژه آمريکايي اسرائيلي همراه باشد.


ویدیو مرتبط :
حل اختلافات زناشویی