سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فرانسوی ها بیش ازانگلیسی ها خواهان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند


فرانسوی ها بیش ازانگلیسی ها خواهان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستندایرنا/ نتایج نظر سنجی موسسه «ادوکسا» حاکی است که فرانسوی ها بیشتر از انگلیسی ها خواهان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در جریان همه پرسی 23 ژوئن هستند.

بر اساس نظر سنجی موسسه «ادوکسا»، 45درصد فرانسوی ها خواهان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند؛ این درحالی است که نظر سنجی یادشده حاکی است که 44 درصد انگلیسی ها طرفدار خروج کشورشان از اتحادیه اروپا هستند.
بر پایه این گزارش متعاقبا 55 درصد انگلیسی ها و 54 درصد فرانسوی ها طرفدار ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند. از این میان تنها یک درصد جزیی آراء خاکستری بوده و نظری نداشتند.
نتایج موسسه نظر سنجی «ادوکسا» همچنین حاکی است که 76 درصد اسپانیایی ها، 67 درصد ایتالیایی ها و 65 درصد آلمانی ها خواهان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند.
نظرسنجی ادوکسا از 19 فوریه تا 25 فوریه صورت گرفته و در جریان آن از 4 هزار و 277 نفر در پنج کشور انگلیس، فرانسه، اسپانیا، آلمان و ایتالیا پرسش به عمل آمده است.
کارشناسان انگلیسی، تعهد نیم بند انگلیس نسبت به اتحادیه اروپا را دلیل اصلی حمایت فرانسوی ها از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می دانند.
این کارشناسان همچنین می گویند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند زمینه خروج فرانسه از اتحادیه اروپا را مهیا سازد و به همین خاطر راست گرایان فرانسوی از خروج انگلیس استقبال می کنند.
قرار است همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت 23 ماه ژوئن برگزار شود.
درهمین حال بر اساس نظر سنجی 'ادوکسا' که روز شنبه در روزنامه دیلی تلگراف بازتاب داشت، درصد قابل توجهی از شرکت کنندگان دراین نظرسنجی خواهان احیای واحد پول سابق کشورشان هستند.
بر پایه این نظر سنجی در حدود نیمی از مردم ایتالیا خواهان استفاده مجدد از «لیر» به عنوان واحد پول رسمی کشورشان هستند.
این نظر سنجی همچنین حاکی است که 42 درصد آلمانی ها و 31 درصدفرانسوی ها به ترتیب خواهان بازگشت به استفاده از «مارک» و «فرانک» هستند.
واحد پولی «یورو» در اول ژانویه سال 2002 رسماً در کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، اتریش، اسپانیا، پرتغال، یونان، ایتالیا، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند و فنلاند جایگزین واحد پولی محلی شد و به مرور زمان در 19 کشور اروپای جاری گشت.
ایده واحد پول یکسان، نخستین بار توسط ژاک دلور، وزیر اقتصاد سابق فرانسه که از سال 1985 تا 1995، ریاست کمیسیون اروپا را به عهده داشت، ارائه شد؛ هدف این بود که هویت اروپایی در بازارها تقویت شده و تثبیت قیمت ها، رشد اقتصادی و منافع تجاری نصیب اعضا شود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
موگرینی : اتحادیه اروپا خواهان تعامل با روسیه است