ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



دبیری: مجمع به هیأت رئیسه اختیار داد، پس وضعیت فعلی تا زمان انتخابات پابرجاست/باید حق فوتبال را داد


شهرام دبیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه احتمالاً هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال پس از مشورت با علی کفاشیان هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد در پاسخ به این سوال که بعد از دوران ریاست علی کفاشیان که در تاریخ 15 اسفند به پایان می‌رسد چه فردی تا زمان انتخابات سکان هدایت فدراسیون فوتبال را بر عهده خواهد داشت، گفت: همانطور که می‌دانید در مجمع تصویب شد که زمان مجمع انتخاباتی به هیأت رئیسه تفویض شود و بنابر قانون و مقررات تا آن زمان وضعیت فعلی پابرجا خواهد بود و قانوناً همین روال ادامه دارد ضمن اینکه چیز جدیدی مبنی بر این امر اعلام نشده است.

وی درباره اینکه در سایر فدراسیون‌ها تا زمان انتخابات سرپرست توسط وزارت ورزش تعیین می‌شود، گفت: مطلع نیستم که در اساسنامه ما در این مورد چه چیزی پیش‌بینی شده است اما اساسنامه فدراسیون فوتبال با سایر فدراسیون‌ها متفاوت است و این همان اساسنامه‌ای است که مورد تائید فیفا نیز قرار دارد.اگر در این مورد وضعیتی پیش‌بینی شده باشد باید طبق اساسنامه به آن عمل کرد اما می‌دانم که وضعیت فعلی پابرجا خواهد بود.

دبیری در مورد اینکه اصلاح اساسنامه در مجمع چهارشنبه گذشته از دستور جلسه خارج شد، گفت: از دستور خارج نشد و قرار بود که این تغییرات مطرح شود اما ابتدای مجمع، وزیر صحبت‌هایی را مطرح کرد و اعلام کرد که شاید این تغییرات شائبه‌هایی را برای فدراسیون فوتبال و انتخاباتی که در پیش دارد ایجاد کند ضمن اینکه یکسری از اعضا نیز معتقد بودند که باید این اصلاحات با بررسی بیشتری انجام شود. بنابراین با وجود اینکه کفاشیان قصد داشت به طور حتم اساسنامه‌ در دستور جلسه قرار داشته باشد اما به خاطر اینکه فیفا نیز یکسری پیشنهادات جدید را ارائه داده بود در این مورد درخواست کرد تا بررسی‌های بیشتری شود و اساسنامه جدید در مجمع جدید مورد تصویب قرار گیرد.

وی تاکید کرد: آقای کفاشیان هم گفته بود که اساسنامه ربطی به انتخابات نداشت و واقعاً هم همینطور بود و در واقع مواردی که تغییر کرده است هیچ ربطی به انتخابات نداشته و به همان دلایلی که گفتم کفاشیان ترجیح داد تا اصلاح اساسنامه در مجمع مطرح نشود.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد ممنوع‌التصویری کفاشیان گفت: صدا و سیما به هیچ وجه کار درستی را انجام نداد. اگر کفاشیان به عنوان یک فرد حقوقی شکایتی را مطرح کرده بابت کارهای فدراسیون بوده تا مشکلات فوتبال حل شود و این یک موضوع شخصی محسوب نمی‌شود.

وی ادامه داد: شکایت یا قانونی است یا نیست؛ اگر کفاشیان محق نباشد که می‌توان گفت حق با او نیست اگر هم محق باشد باید حق فوتبال داده شود و نیازی به این برخوردها نیست. اگر به طور مثال فردا کسی از من شکایت کند آیا من باید او را تحریم کنم؟ بنابراین معتقدم که این رفتار درست نیست. صدا و سیما حق فوتبال را که نمی‌دهد حتی اقداماتی را هم انجام می‌دهد که درست نیست.

دبیری در پایان گفت: در هر صورت ممنوع‌التصویر شدن کفاشیان تاثیری در کار فوتبال ندارد و اینکه او بخواهد به تلویزیون برود یا نرود این موضوع تاثیری در روند فوتبال کشور نخواهد داشت. به نظرم صدا و سیما کار درستی نکرد و باید با این موضوع منطقی برخورد می‌شد بخصوص اینکه وزیر اعلام کرد در برنامه ششم دولت و برای طرح در مجلس، موضوع حق پخش نیز در نظر گرفته شده و حتی مبلغ آن نیز مشخص شده است.

انتهای پیام/ا

http://fna.ir/66QFN4


ویدیو مرتبط :
حواشی جلسه مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال