علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تعداد شرکت های دانش بنیان گلستان از متوسط کشور کمتر است


به گزارش چهارشنبه ایرنا از استانداری گلستان دکتر محمدحسین صادقی در دیدار با استاندار گلستان با اشاره به توجیه و آشنایی صنعتگران و دانشگاهیان با کارکردهای صندوق نوآوری و شکوفایی در استان های کشور از طریق این صندوق خاطرنشان کرد: باید با تاکید بر ارزش افزوده و تولید محصولات از طریق دانش و فن آوری و پرهیز از خام فروشی موجبات تحول و اشتغال را ایجاد کنیم.
وی اظهار کرد: شورای فن آوری استان گلستان می تواند با ترکیب بخش خصوصی و مدیران دستگاه های مرتبط از شرکت های دانش بنیانی که نیاز به حمایت دارند و یا شرکت هایی که با دانش بنیان شدن قابل حمایت هستند، پشتیبانی کند.
وی توجه به طرح های تحول زا با بهره گیری از پتانسیل های بومی و منطقه ای را اولویت حمایت از شرکت های دانش بنیان دانست و افزود: تاکنون دو هزار و 600 میلیارد ریال طرح مصوب در سطح کشور داشته ایم و این طرح ها از معافیت های خوبی نظیر 15 سال معافیت مالیاتی و گمرکی برخوردارند.
استاندار گلستان نیز در این دیدار اظهار کرد: شورای فن آوری استان با هدف تجاری سازی فعالیت های اقتصادی بر مبنای ارزش افزوده و توجه به شرکت های دانش بنیان تشکیل می شود.
دکتر حسن صادقلو با بیان این که ما به دنبال جذب حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی کشور جهت حمایت از طرح های استان هستیم تصریح کرد: گلستان دارای ظرفیت ها و استعداد های فکری مناسبی است که بر اساس توازن بخشی و رفع محرومیت های گذشته باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی با تاکید بر محصولات شناخته شده و برند استانی یادآور شد: باید در مسائل دانش بنیان به سمت محصولاتی نظیر گندم، خاویار، بذرهای روغنی، گیاهان دارویی که برند گلستان هستند حرکت کنیم و تجاری سازی را با توجه به ارزش افزوده کالاها انجام دهیم.
استاندار با اشاره به برخی مشکلات صنتعگران گلستان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اگر بتوانیم واحدهای صنعتی را به سمت دانش بنیان شدن پیش ببریم می توانیم در قالب شرکت های دانش بنیان صنعتی از آن ها حمایت کنیم.
صادقلو با بیان این که وحدت و همدلی موجود در اقوام گلستانی می تواند افقی روشن برای آینده استان باشد یادآور شد: گلستانی ها نرم افزار وحدت و همدلی را در بین خود تعریف کرده اند و در مسیر پیشرفت و با نقد درون تنها به توسعه استان می اندیشند.
وی از مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی کشور خواست توجه جدی به گلستان در راستای توازن بخشی کشوری داشته باشند.
وی افزود: استان گلستان با وجود تمام محدودیت ها اولین استانی بود که در دولت تدبیر و امید مشاغل دانش بنیان را مطرح و توانست به موفقیت های خوبی نیز دست یابد.
استان گلستان دارای 33 شرکت دانش بنیان شامل یک شرکت صنعتی، 9 شرکت تولیدی و 23 شرکت نوپا است.
6204/6159/6203

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازدید از شرکت های دانش بنیان 3