سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرریز سد كمال صالح استان مركزی


نورالدین بازگیر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تكمیل شدن ظرفیت آب در سد كمال صالح حدود 4،5 متر مكعب آب از سد خارج و در رودخانه تیره جریان یافته است.
وی اظهار كرد: آب خروجی ناشی از سرریز سد كمال صالح پس از 17 كیلومتر فاصله در پشت سد 'مردش' لرستان قرار می گیرد.
وی گفت: با بارش های بهاره ذخایر منابع زیرزمینی افزایش یافته و روان آب ها، آبهای سطحی، رودها و رودخانه های این استان پرآب شده اند و دغدغه كمبود آب شرب در برخی شهرستان های استان رفع شده اما همچنان محور مدیریت مصرف صرفه جویی و دوری از اسراف است.
مدیرعامل شركت آب منطقه ای استان مركزی گفت:استان در یك دهه گذشته با خشكسالی های متعددی مواجه شده و شرایط نامناسب جوی باعث شده تا بسیاری از رودخانه های استان شرایط مطلوبی نداشته باشند كه با بارندگی های اخیر شرایط آبی آنها تغییر كرده است.
بازگیر افزود: میانگین بارندگی استان مركزی در سال زراعی جاری از ابتدای مهرماه 94 تاكنون 257 میلیمتر بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد و نسبت به میانگین 30سال گذشته، هفت درصد رشد نشان می دهد.
وی اظهار كرد: همچنین اكنون 29 میلیون مترمكعب آب در سد الغدیر ساوه ذخیره شده است.
سد كمال صالح بر روی رودخانه تیره از سر شاخه‌های رود دز در 45 كیلومتری جنوب شازند و 74 كیلومتری جنوب غربی اراك واقع شده است كه با هدف تامین آب شرب و صنعت اراك و شازند ساخته شده است.
سد كمال صالح با توان ذخیره سازی 110 میلیون متر مكعب آب دارای 760 متر طول و 80 متر ارتفاع بوده و سطح دریاچه آن 4٫6 كیلومتر مربع وسعت دارد.
6991/6012

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سرریز شدن سد سبلان