فعالیت پژوهشگاه رویان در راستای اهدای زندگی به بیماران خاص در این استان


رییس جهاد دانشگاهی واحد استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت موثر پژوهشگاه رویان در استان گفت: امیدواریم با فعالیت این پژوهشگاه بتوانیم نقش بسزایی را در توسعه و پیشرفت استان داشته و گام بزرگی در راستای اهدای زندگی به بیماران خاص برداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری، وحید خلیلی اردلی در همایش تخصصی آشنایی با اهمیت سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزادان رویان با اشاره به ناآگاهی مردم استان از رابطه میان جهاد دانشگاهی و پ‍ژوهش‌های علمی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی 35 ساله و مولود انقلاب است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهش و فناوری فعالیت دارد، افزود: خوشبختانه حوزه آموزشی، تصویر ثابتی را از جهاد دانشگاهی در ذهن مردم ثبت و ضبط کرده است.

خلیلی خاطرنشان کرد: آموزش برای بقا و ادامه حیات انسان است و اگر دانسته‌های خود را به دیگران انتقال ندهیم در حیات و بقای بشریت توقف ایجاد کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرصت آموزش بسیاری از دانش‌های روز در دانشگاه‌ها وجود ندارد، گفت: جهاد دانشگاهی موظف است نیازهای روز جامعه را شناخته برای آن‌ها برنامه آموزشی داشته باشد.

رییس جهاد دانشگاهی واحد استان با یادآوری رویکرد جدید جهاد دانشگاهی مبنی بر برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، شغل‌محور و مهارت‌افزا، تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی نیز در حوزه آموزش‌های بلندمدت در 14 رشته آموزشی در حال فعالیت است و امیدواریم این دانشگاه بتواند در زمینه فناوری اطلاعات و علم روز خدمات خوبی را به مردم استان ارائه دهد.

خلیلی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به منظور ارائه خدمات بهتر در ماموریت نقش خود در توسعه استان و استفاده از تجربه گران‌قیمت پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی کشور برای توسعه استان را برای خود تعریف کرده است، افزود: در راستای دستیابی به این مهم به زودی شاهد افتتاح مرکز تخصصی فناوری اطلاعات در استان خواهیم بود.

وی به افتتاح سامانه هوشمند ساها اشاره کرد و گفت: با استفاده از این سامانه که برنامه آن هم‌اکنون روی سایت بازار موجود است، می‌توان اخبار و اطلاعات استان را به‌ آسانی پیگیری کرد.

خلیلی با اشاره به فعالیت پژوهشگاه رویان در استان گفت: امیدواریم فعالیت این پژوهشگاه نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت استان داشته و گام بزرگی در راستای اهدای زندگی بیماران خاص برداشته باشیم.

وی در پایان به ارائه هشت طرح گردشگری به مسؤولان استان اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه گردشگری و بازرسی‌های فنی جوش و خوردگی نیز فعالیت‌هایی را آغاز کرده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اهدای پلاسما اهدای زندگی به بیماران خاص