الزهار: هر تجاوز جدیدی علیه غزه را "قاطعانه" پاسخ می‌دهیم/ عباس برای آشتی ملی جدی نیست


یکی از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که وقوع جنگی دیگر در نوار غزه بعید نیست و در صورتی که جنگ بر ما تحمیل شود، با قدرت با دشمن مقابله کرده و تمامی معادلات را تغییر خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود الزهار، از رهبران برجسته جنبش حماس در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای "المیادین" تصریح کرد که دشمن صهیونیستی می‌خواهد مقاومت را مسئول وقوع جنگی دیگر در غزه معرفی کند و همواره از تونل‌های حماس در غزه سخن به میان می‌آورد تا مجددا از واشنگتن باج خواهی کرده و کمک‌های مالی بیشتری را از آمریکا برای حمایت از ارتش دریافت کند.

الزهار افزود که حماس جزئی از محور مقاومت در منطقه است و هرگونه تجاوز جدید علیه غزه را "قاطعانه" پاسخ خواهد داد. وی گفت که برخی مسئولان رژیم صهیونیستی می‌خواهند به شهرک‌نشین‌های صهیونیست در رابطه با تامین امنیت آنان اطمینان دهند به همین خاطر تهدید به جنگی دیگر علیه غزه می‌کنند.

از سوی دیگر، این رهبر حماس اظهار داشت که همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با دشمن صهیونیستی، بزرگ‌ترین مانع بر سر راه انتفاضه قدس است.

محمود الزهار در رابطه با مساله آشتی ملی میان حماس و فتح نیز خاطر نشان کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای تحقق آشتی ملی و دیدار آتی دو جنبش در دوحه جدیت ندارد.

رهبران جنبش‌های فتح و حماس قرار است اواخر این هفته در چارچوب ادامه نشست‌ها و گفتگوها برای پیشبرد پرونده آشتی ملی در دوحه با یکدیگر دیدار کنند. در همین حال، جنبش حماس اعلام کرد که این دیدار میان رهبران دو جنبش صورت می‌گیرد اما فعلا دیدار خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس و محمود عباس در دستور کار نیست.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟