سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



زنان تلويزيون پررنگ تر از هميشه


جوان آنلاين/ هنوز مدت زيادي از پخش مجموعه ديدني " تنهايي ليلا" نگذشته که بينندگان تلويزيون با فراز و نشيب هاي زندگي "کيميا" در پرتلاطم ترين دوران معاصر ايران يعني ظهور انقلاب اسلامي آشنا مي شوند و هنوز اين محموعه بر روي آنتن شبکه دو قرار دارد که محمدمهدي عسگرپور خبر از توليد و پخش مجموعه اي به شدت زنانه با عنوان "نفس گرم" مي دهد.
بي ترديد زنان در جامعه اسلامي ما از احترام و منزلت والايي برخوردارند و به نظر مي رسد مديران و برنامه سازان تلويزيون براي ارائه سبک زندگي اسلامي ـ ايراني به اين نتيجه دست يافتند که نياز دارند چهره واقعي زن مسلمان را در قاب تلويزيون جاي دهند.
اولين سريالي که در سال 94 با محوريت نمايش زن روي آنتن رفت "تنهايي ليلا" بود. "تنهايي ليلا" مجموعه اي ديدني به کارگرداني محمد حسين لطيفي بود که از سوم مرداد ماه روي آنتن شبکه سه سيما رفت. اين مجموعه با مضموني مذهبي و اجتماعي تلاش کرد تا از زن مسلمان چهره اي مقاوم و پايدار به نمايش گذارد در اين سريال ديديم محمد، متولي امامزاده‌؛ در زلزله خانواده خود را از دست داده و عشق دختري به نام ليلا، او را در شرايط ويژه‌ اي قرار داده و ايمان او را محک مي‌زند. فيلمنامه "تنهايي ليلا" را حامد عنقا نوشت . لطيفي در مورد اين سريال گفت: "اين اثر به خاطر وزانت و ژانر مذهبي، اجتماعي آن درخور پخش در طول ماه مبارک رمضان است. اين سريال صرفاً نمايشي ساده از زندگي نيست بلکه به دنبال ريشه‌‌هاي خوبي و درستي است."

پس از آن مجموعه ديگري با محوريت زن از شبکه دو سيما پخش شد که بيش از 30 قسمت آن پخش شده است. سريال "کيميا" که عنوان اولين مجموعه بلند و 100 قسمتي سيما را نيز همراه دارد، فراز و نشيب‌هاي زندگي دختري نوجوان را به تصوير مي کشد. در اين مجموعه تحولات جامعه، پدر و دختري را مقابل هم قرار داده است. دختري پرسشگر و معترض که در مقابل پدري نظامي، منضبط و پايبند به قانون قرار گرفته است. سير حوادثي که در زندگي اين خانواده رخ مي‌دهد آنها را درگير توطئه و دسيسه‌اي بزرگ و شيطاني مي‌کند و کيميا با تلاشي خستگي‌ناپذير درصدد نجات خانواده برمي‌آيد و به اين ترتيب او تبديل به زني مقاوم و استوار مي‌شود؛ زني مشابه هزاران زن ايراني مسلمان که براي حفظ خانواده از هيچ تلاشي فروگذار نمي‌کنند."کيميا" که در سه مقطع زماني: قبل از انقلاب، دوره‌ جنگ و زمان حال روايت مي‌شود، بيش از 300 بازيگر دارد.

اما هنوز "کيميا" به پايان راه نرسيده که خبر مي رسد "نفس گرم" چهارمين مجموعه نمايشي ساخته محمدمهدي عسگرپور به زودي روانه آنتن مي شود. وي پيش از اين کارگرداني سريال هاي "گل‌هاي گرمسيري"، "جراحت" و "شيدايي" را بر عهده داشته است. داستان اين سريال نيز براساس فيلمنامه مشترکي از عسگر‌پور و طلا معتضدي بوده و بناست اين مجموعه تلويزيوني در ۳۰ قسمت ۳۵ دقيقه اي براي پخش از شبکه يک آماده شود.

اين سريال ملودرامي اجتماعي بوده و روايتگر زندگي زني به نام مليحه با اعتقادات بالاي مذهبي است و روايتگر اتفاقاتي است که در زندگي روزانه او رخ مي دهد و به نوعي مسير زندگي و اعتقاداتش را تحت الشعاع قرار مي‌‌دهد.

عسگرپور در مورد اين سريال مي گويد: "تجربه فضاي اين سريال براي خودم خاص بود، چون کاري است که قصه‌هاي محور اصلي آن مربوط به زنان مي شود و بيشتر يک کار زنانه است تا مردانه."

به نظر مي رسد در فصل نو تلويزيون براي فرهنگسازي در زمينه سبک زندگي ايده آل اسلامي- ايراني سهم زنان بيشتر شده و برنامه سازان به اين گروه تاثيرگذار و پوياي جامعه نگاهي ويژه دارند.


ویدیو مرتبط :
یک دریفت پررنگ