واقعیت شایعه شاخ دار در مورد آنفولانزا در ایران


آنفولانزا علاوه بر بیماری می تواند شایعه ساز هم باشد. این را از پیام های جدید منتشر شده در شبکات اجتماعی می گوییم که شایعه ای شاخ دار است.

به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه های اجتماعی، مهم ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه های اجتماعی نقل می شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می کند.

 شایعه درباره انفولانزا

بتازگی مطلبی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که اینطور ادعا می کند: «آنفلوآنزا دروغ است! گودبرداری زیرگذرهای کرمان که باعث شده به قبرستان جزامیان قدیم نفوذ کنه، باعث شده که گازهای سمی خارج شده و جان هموطنان ما را بگیرد، چرا شهرهای دیگر انفلونزا نمی گیرند؟ چرا تا حالا کسی بخاطر این بیماری نمرده بود؟ مسئولین دروغهای تان را کم کنید به فکر راه چاره باشید…

عامل آنفلوآنزا کشف شد: به گزارش کارکنان خاتم الانبیا هنگام حفاری خ بهمنیار کرمان در عمق پنجاه متری از سطح زمین ناگهان حجم گاز عظیمی از زمین بیرون خاست که در همان لحظه چند تن از کارکنان همان لحظه بیمار و چند روز بعد جان باختند.

علت اصلی چیست؟ در سیصد سال گذشته مردمی که در کرمان به بیماری های لاعلاج مبتلا بودند در این منطقه به خاک سپردند و با حفاری این منطقه به آن منطقه برخورد کردند که این گاز بیرون آمده عامل اصلی بیماری آنفلوآنزا می باشد. این بود علت اصلی این بیماری که فقط در کرمان شایع شده است.

همشهریان گرامی به دستور رئیس جمهور محترم آقای حسن روحانی به استاندار کرمان. متن دستور: جناب آقای رزم حسینی استاندار محترم استان کرمان امید به این است که تا روز یکشنبه 1394/9/22 این بیماری در استان کرمان کنترل و به حداقل برسد. در غیر این صورت از روز دوشنبه 1394/9/23 استان کرمان قرنطینه شده و کسی حق ورود و خروج از استان را ندارد.

شایعه آنفولانزا ، شایعه آنفولانزا ، آنفولانزا در ایران

از واقعیت تا شایعه آنفولانزا و علت شیوع آنفولانزا در کرمان

در متن فوق با استناد به 3 مورد ادعا می شود که گودبرداری زیرگذر های کرمان و نفوذ به قبرستان جزامیان و خروج گازهای سمی علت اصلی شیوع بیماری است که توسط مسئولان آنفلوآنزا معرفی شده:

1- چرا شهرهای دیگر آنفلونزا نمی گیرند؟

2- چرا تا حالا کسی بخاطر این بیماری نمرده بود؟

3- دستور رئیس جمهور به استاندار کرمان برای کنترل بیماری در کرمان و در غیر اینصورت اعلام قرنطینه

واقعیت آنفولانزا در کرمان

بنا به گفته وزیر بهداشت هر سال حدود 20 درصد از مردم به آنفلوآنزا مبتلا می شوند و شیوع این بیماری در فصل زمستان مربوط به سالجاری نیست، وضعیت شیوع این ویروس در سایر استان ها همانند وضعیتی است که در سال گذشته در کشور وجود داشته است، بر این اساس این نکته که بیماری آنفلوآنزا فقط در استان کرمان شیوع پیدا کرده است کاملاً کذب است.

علت اصلی فوت مبتلایان به آنفلوآنزا؟

سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهدشت در این خصوص گفته است که: «هیچ یک از افرادی که جان خود را از دست داده اند تنها به دلیل داشتن بیماری آنفلوآنزا فوت نکرده اند و جوان ترین فردی که فوت کرده 29 سال سن داشته که به دلیل وجود بیماری ایدز جان خود را از دست داده است. سایر فوت شدگان نیز دارای یا کهولت سن و یا بیماری های مزمن قلبی، کلیوی و ریوی داشته اند».

* دستور ویژه رئیس جمهور کذب است

همچنین گفتنی است که تاکنون هیچ یک از منابع رسمی دستور رئیس جمهور به استاندار کرمان برای کنترل بیماری و اعلام قرنطینه را اعلام نکردند و این موضوع کذب است. 

واقعیت شایعه شاخ دار در مورد آنفولانزا در ایران


ویدیو مرتبط :
دیو ها واقعیت دارند ( انسان های شاخ دار )