سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



مامان و نی نی/ دوستت دارم کافی نیست


مامان و نی نی/ دوستت دارم کافی نیستایران/ جمله «دوستت دارم» به تنهایی برای پرورش یک کودک کافی نیست، برای کمک به بارور شدن عزت نفس فرزندتان بیان یک جمله سه کلمه‌ای را هرگز فراموش نکنید.
دکتر جفری برنستین روان شناس کودک درآخرین یادداشت خود که روز گذشته در ژورنال پژوهشی دانشگاه هاروارد منتشر شد، نوشت: هر پدر و مادری می‌تواند به فرزندش کمک کند تا احساس دوست داشتنی بودن را تا آخر عمرش به یدک بکشد. در این مسأله شکی نیست که همه پدر و مادرهایی که به مطب من مراجعه می‌کنند، فرزندان شان را بی‌اندازه دوست دارند، اما پس از شنیدن مشکلات و مصاحبه با آنها متوجه می‌شوم که اکثر والدین نمی‌توانند این حس را به فرزندان شان منتقل کنند که کودکان قابل دوست داشته شدن هستند. شاید جای گفتن یک جمله در اکثر خانواده‌ها خالی است. «ارزش خودت را بشناس»، این یک جمله به کودکان کمک می‌کند تا احساس مثبتی نسبت به خودشان داشته باشند، فارغ از جنسیت، ثروت، طبقه اجتماعی، بهره هوشی و‌نژاد از این مسأله اطمینان حاصل کنند که دوست داشتنی و مورد قبول هستند. «آیا ارزش خودت را می‌دانی» دکتر برنستین در ادامه می‌گوید، گاهی اوقات والدین به‌اندازه‌ای درگیر مسائل پژوهشی و تأدیب و تربیت فرزند می‌شوند که فراموش می‌کنند با ارزش بودن کودکان را به آنها یاد‌آوری کنند.
بهترین روش تربیتی این است که ما به عنوان پدر و مادر به نیازهای عاطفی و احساسات فرزندان مان حساس باشیم و به آنها کمک کنیم تا احساس مثبتی نسبت به خود پیدا کنند. بر خلاف تصور بیشتر والدین تشویق کودکان برای کسب بهترین نمره کلاس، شاگرد اول شدن در مدرسه، شناخته شدن به عنوان با ادب ترین کودک فامیل و... به فرزندان ما برای رسیدن به احساس ارزشمندی درباره خودشان کمکی نخواهد کرد. فرزندان نیاز دارند تا به توانایی‌های درونی شان برای مقابله با مشکلات پی ببرند. قابلیت هایی که وابسته به منابع بیرونی نیست و همیشه و همه جا برای رو در رو شدن با روزهای سخت در کنارشان باقی خواهد ماند. در واقع والدین باید به کودکان امکاناتی ارائه دهند تا آنها بیاموزند چه‌اندازه ارزشمند هستند، حتی بدون کسب بهترین نمره کلاس، بدون داشتن ثروت یا زیبایی که آنها را ازدیگران متمایز می‌کند.
این روان شناس کودک معتقد است، بالا بردن عزت نفس کودکان بهترین هدیه‌ای است که والدین به فرزندان خود می‌دهند.
من در نامه‌ای از فرزند خود خواسته ام تا فهرستی از توانمندی‌های خود را که به احساس با ارزش بودن او کمک می‌کند، بنویسد، افکار، امیال، قابلیت‌ها و مهارت هایی را که به کمک آنها احساس ارزشمندی می‌کند یادداشت کرده و پس از آن به او کمک کردم تا با ویژگی‌های خود آشنا شود. به او گفتم «تو فوق العاده‌ای، مهربان، دلسوز، با ملاحظه، مسئولیت پذیر، شوخ طبع، خیال پرداز، صادق، شجاع، متعهد، همدل، وفادار و... هستی» آشنا کردن کودکان با ویژگی‌های شخصیتی و روان شناختی شان به آنها کمک می‌کند تا فارغ از برد و باخت هایی که در صحنه رقابت زندگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، احساس با ارزش بودن پیدا کرده و این مسأله به ارتقای عزت نفس آنها کمک می‌کند. باید به فرزندان بیاموزیم، با حفظ کردن ارزش خود، در برابر حفظ ارزش‌ها و عقاید شان ایستادگی کنند. باید به آنها بگوییم، در جامعه برخی افراد با تو هم عقیده و برخی دیگر مخالف هستند. در اینجا باید برای عقاید خود ارزش قائل باشی و با اعتماد به نفس برای ارزش هایت تلاش کنی. اینجا است که احساس با ارزش بودن به تو کمک خواهد کرد تا از جاده‌های پر پیچ و خم زندگی عبور کنی و معنای موفقیت حقیقی را به‌دست بیاوری.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایران


ویدیو مرتبط :
مامان بزرگ جیمی نوترون نی نی میشه