فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



هزاران نفر را در کشور درگیر دیدن فیلم‌ها کرده‌ایم/مناطق بحرانی از سوژه‌های دیگر عمار است


 به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست خبری ششمین دوره جشنواره مردمی عمار در حسینه هنر با حضور وحید جلیلی و نادر طالب زاده برگزار شد.

در ابتدا سید رسول منفرد، دبیر اجرایی جشنواره عمار عنوان کرد: با توجه به مهلت ارسال آثار و 20 آذر ماه 2155 اثر در بخش های مختلف جشنواره ثبت نام کردند که 140 اثر انیمیشن 300 اثر داستانی 400 اثر در بخش فیلمنامه و حدود 600 اثر در بخش مستند هستند 

در بخش فیلم مانیز رشد دوبرابری داشته ایم و افزایش آثار در بخش داخلی 2150 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است و مشارکت شهرستانها بیشتر شده است که این مسئله یک گام ما را به عدالت در تولید در همه کشور نزدیک کرده است 

اکرانهای مردمی جشنواره از شب یلدا و در منزل شهید کریمی در استان فارس آغاز شد و مثل هرسال اکرانهای مردمی زودتر از اکران در سیننا فلسطین آغاز شد.

در ادامه سجاد اسلامیان مدیر روابط عمومی ششمین جشنواره ضمن خیر مقدم به خبرنگاران گفت: روابط عمومی جشنواره زودتر از دوره های قبل شروع به کار کرد تا ارتباط بهتری با رسانه ها داشته باشد و اخبار و اطلاعات با سرعت بهتری در اختیار رسانه ها قرار بگیرد و امسال بنا داریم از 5 رسانه برتر که در پوشش اخبار جشنواره عمار تلاش کرده اند تقدیر خواهد شد.

نادر طالب‌زاده، دبیر جشنواره نیز با اشاره به محتوای جشنواره عمار بیان داشت: امسال آثار رسیده به جشنواره بسیار با کیفیت است و این باعث خوشحالی است، برخی آثار در جهان بی منحصر به فرد است و بخش بین الملل نیر آثار خوبی رسیده و فیلمسازان خوبی با کارهای جدید برای اولین بار به جشنواره عمار آمده‌اند.

وی افزود:مناطق بحرانی از دیگر سوژه های عمار است، بخش بین الملل بیش از 3000هزار اثر به جشنواره رسیده است. شبکه های تلویزیونی درخواست داشتند که در جشنواره عمار فعال تر باشند. من برخی آثار برتر را دیده ام و جشنواره امسال باعث خوشحالی من است 

در ادامه وحید جلیلی، رئیس شورای سیاستگذاری عمار با تشکر از توجه خبرنگاران به جشنواره عمار و تشکر از نادر طالب زاده گفت: عمار دو هدف اصلی دارد، در نگاه به سینمای ایران ما قادر به ساماندهی نخواهیم بود مگر سازمان تماشای فیلم ها نیز متحول شود، جنس خاص عمار نوع جدید و خاصی است که نشان می دهد ما متناسب با مخاطبی به تا پیش از این کمتر مورد توجه بوده می توانیم سیگنال هایی به سازمان تولید بدهیم. 

جلیلی تصریح کرد:خوشبختانه با تلاشی که در مجموعه عمار رخ داده این فضای جشنواره مردمی همچنان حضور خود را حفظ کرده است و امسال نیز جلوه های مردمی جشنواره نیز به ثبت خواهد رسید. ایران امروز در یکی از ملتهب ترین و بحرانی ترین مناطق جهان در امنیت بسر می برد و حتما لازم است مردم در جریان دقیق و کامل واقعیت های منطقه قرار بگیرد و ما در این زمینه در کشور ضعف حدی داریم و خوشبختانه مستندسازان ما با شجاعت در خطرناکترین صحنه ها حضور پیدا کردند که شما در جشنواره امسال خواهید دید. فیلم جذابی از عراق، سوریه و افغانستان خواهید دید. 

طالب زاده در پاسخ به سوالی پیرامون حوادث نیجریه گفت: این حادثه جدید رخ داده و قطعا یکی از سوژه های ما نیجریه خواهد بود. 

جلیلی در پاسخ به همین سوال گفت: امسال فیلم خوبی از کنیا داریم و آفریقا در رصد مستندسازان ما پیش از این نیز بوده است، آفریقا یکی از مقاصد اصلی فیلمسازان انقلاب اسلامی در آینده خواهد بود. مستندسازان ما واقعیت های کشورهای آفریقایی را به جهان منعکس خواهند کرد.

جلیلی در پاسخ به میزان حمایت ارشاد از جشنواره گفت: ما چندبار از مسئولان سینمایی و شخص وزیر دعوت کردیم و گفتیم عمار جزئی از سینمای انقلاب ایران است، سالی چندهزار فیلم در عمار می آید و حتی در روستاها نیز اکران می شود. چنین شبکه مردمی بدون برنامه ریزی ارشاد شکل گرفته، جا دارد عناصیر سینمایی و فرهنگی کشور نگاه ویژه ای داشته باشد ولی متاسفانه توجه حدی نشده است و بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی را دولت به جشنواره عمار نداد و نمی دانم دلیل این مسئله چیست.

رئیس شورای سیاستگذاری عمار تاکید کرد:از مسئولان سینمایی دعوت میکنم لا اقل یکبار در دبیرخانه عمار حضور پیدا کنند و نوع جدیدی از کار سینمایی را ببینند و تجربه کنند. البته جشنواره مردمی عمار معطل اقدامات مسئولان نخواهد ماند.

جلیلی خاطرنشان کرد: درباره رویکرد اقتصادی بحث مفصل است و باید ببینیم آورده جشنواره عمار چقدر است، ما هزاران نفر را در کشور درگیر دیده شدن فیلم‌ها کرده‌ایم، و در حال ایجاد زیر ساخت‌هایی هستیم که اگردولت می خواست چنین کاری را انجام دهد ده‌ها میلیارد تومان نیاز داشت، این موارد همگی آورده‌های اقتصادی جشنواره عمار برای سینما است.

وی پیرامون بخش بین الملل و بیداری اسلامی گفت: بیداری اسلامی مرتبط با آثاری است که ایرانی ها برای این بخش ساخته اند و بخش بین الملل فیلم هایی است که خارجی ها برای عمار ارسال کرده اند که اردی بهشت ماه زمان آن بخش خواهد بود.

سید رسول منفرد، دبیر اجرایی جشنواره گفت:امسال جشنواره عمار ارتباط خوبی با ستاد نماز جمعه برقرار کرده است و این اتفاق برای عنار و ستاد نماز جمعه مفید خواهد بود. برنامه های جنبی نیز همچون کارگاهها و ... نیز همچون سال قبل در سینما فلسطین برقرار خواهد بود.

جلیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر سیاست های جشنواره برای معرفی فیلمسازان عمار به سینمای کشور گفت: یکی از کارهای جشنواره عمار این است که فیلمسازان خوب را پیدا کرده و آنها را معرفی کند، در سالهای قبل انیمیشن پرواز تا بی نهایت را داشتیم که بعدا انیمیشن شاهزاده روم را ساخت و امروز این فیلم میلیاردی شده است. امیدواریم بتوانیم در ادامه روند جشنواره حمایت های آموزشی از فیلمسازان عماری داشته باشیم. مدرسه سینمایی عمار فعالیت خود را آغاز کرده و انشاا... در ادامه خبرهای آن را خواهید شنید که مسئولیت آن بر عهده حامد بامروت دبیر اجرایی پیشین جشنواره است.

طالب زاده نیز در پاسخ به همین سوال گفت: امسال کارها را خواهید دید، بخشی از وظیفه عمار پیداکردن استعدادها و کمک به ورود حرفه ای آنها در این حوزه است. در این جشنواره شما رگه های حرفه ای را خواهید دید، تا امروز چند فیلمساز آموزش دیده در عمار مشغول ساخت فیلم بلند هستند. 

انتهای پیام/

http://fna.ir/1T8JFM


ویدیو مرتبط :
هزاران نفر به دیدن دایره ای مرموز در آلمان رفتند