سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازدید بیش از 45 میلیون نفر بار زائر از اماکن زیارتی در نوروز


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی اظهار داشت: طرح ملی آرامش بهاری از 28 اسفند تا 13 فروردین ماه در 2700 امام‌زاده کشور برگزار شد که بسیار مناسب و مورد اقبال بود.

وی ادامه داد: طرح ملی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائرین و مسافران نورزی، تبلیغ و ترویج سنت اصیل اسلامی به هموطنان در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائرین بقاع و اماکن متبرکه با بسیج بیش از 39 هزار نفر از کارکنان سازمان اوقاف و ادارات استانی و شهرستانی، خادمان، هیأت امنا و متولیان در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف ادامه داد: در مجموع بیش از 45 میلیون نفر بار زائر و مسافر از برنامه‌های این طرح ملی بهره مند شدند که استان اصفهان با 5 میلیون و 900 هزار نفر بار زائر و مسافر، استان فارس با 4 میلیون و 500 هزار نفر بار زائر و مسافر بیشترین و استان‌های قم و خوزستان نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

* * مراسم ویژه تحویل سال با حضور بیش از 6 میلیون نفر در بقاع متبرکه

وی با بیان اینکه نخستین برنامه طرح آرامش بهاری برگزاری مراسم تحویل سال بود، تصریح کرد: نخستین برنامه پیش‌بینی شده در این طرح، مراسم ویژه تحویل سال نو در جوار امامزادگان کشور بود که امسال این مراسم با حضور حدود 6 میلیون نفر در 1932 امام‌زاده برگزار شد.

* *بهره‌مندی بیش از 14 میلیون و 300 هزار نفر از خیمه‌های معرفت امام‌زادگان

شرفخانی با اشاره به اینکه در طرح آرامش بهاری نزدیک به 6 هزار نفر روحانی بومی و همچنین اعزامی از حوزه علمیه قم به تبلیغ و ترویج معارف دینی و اسلامی پرداختند، گفت: در قالب طرح آرامش بهاری امسال در 735 بقعه متبرکه و امام‌زاده خیمه‌های معرفت برپا شد که با استقبال بی‌نظیر مردم و زائران نوروزی همراه شد و در مجموع 14 میلیون و 300 هزار نفر از این خیمه‌ها بهره‌مند شدند؛ همچنین در یک هزار و 161 بقعه متبرکه هم پایگاه مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی به سوال‌ها و پرسش‌های فرهنگی و دینی مردم پاسخ داده شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اضافه کرد: همچنین در طول اجرای این طرح، در یک هزار 787 امامزاده و بقعه متبرکه کشور نماز جماعت با حضور خیل عظیم مسافران و زائران نوروزی اقامه شد.

** پذیرایی از مسافران در 1365 ایستگاه صلواتی

شرفخانی با بیان اینکه برای اجرای هرچه بهتر طرح نوروزی آرامش بهاری تمام ظرفیت و توان سازمان اوقاف بسیج شد، تصریح کرد: بدین منظور سه هزار و 304 خادم ثابت امام‌زادگان، 20 هزار و 378 خادم افتخاری، 12 هزار و 676 نفر از هیات امنای بقاع متبرکه و یک هزار و 741 نفر از مدیران فرهنگی این اماکن مقدس برای خدمت‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی بسیج شدند که از زحمات و تلاش‌های آنان نیز قدردانی می‌کنم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه برنامه دیگر طرح آرامش بهاری خدمت‌رسانی به زائران مسافران نوروزی است که در قالب دو بخش پذیرایی و اسکان برنامه‌ریزی شد، افزود: امسال در 1365 امام‌زاده و بقعه متبرکه کشور ایستگاه صلواتی با هدف پذیرایی از مسافران و زائران نوروزی برپا شد.

**اسکان بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر زائر و مسافر در اماکن اقامتی

وی با بیان اینکه اماکن اسکان موقت زائران امسال در یک هزار 120 امام‌زاده و بقعه متبرکه کشور فراهم شده بود، افزود: امسال امکان اسکان موقت زائران در امام‌زادگان به‌صورت رایگان فراهم شد که در مجموع یک میلیون و 420 هزار و 329 نفر هم در امام‌زادگان کشور اسکان موقت داده شدند.

شرفخانی با بیان اینکه در 808 امامزاده و بقعه متبرکه کشور که دارای زائر سرا، هتل و سوئیت است، امکان اسکان دائم زائران و مسافران فراهم شد، گفت: در مجموع 716 هزار و 275 نفر هم در این زائرسراها اسکان پیدا کردند و 633 هزار و 357 نفر شب نیز در حسینیه‌ها اسکان یافتند.

* *نیک اندیشی ایرانیان در نوروز با ثبت 286 وقف جدید

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف در غرفه‌های «همه واقف باشیم» بود، گفت: در طول اجرای این طرح در مجموع در سراسر کشور 286 وقف جدید شامل 105 وقف منفعتی و 181 وقف انتفاعی به ارزش 609 میلیارد و 448 میلیون و 638 هزار ریال به ثبت رسید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد از تلاش‌ها و همکاری تمامی همکاران محترم، نهادها و سازمان‌ها که در اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری سازمان اوقاف را یاری کردند ، صمیمانه قدردانی کنیم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دنیای درهم فقط با یک دکمه.نبینی از دست رفته. با بازدید 45 میلیون نفر در یوتیوب