سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گلوبال ریسرچ: ترکیه قصد انضمام شمال عراق و سوریه را دارد


به گزارش ایرنا، در مقاله این مرکز پژوهشی به قلم «استیفن لِندمن» آمده است: ترکیه عضو ناتو و متحد نزدیک آمریکا در جنگ با تروریسم است.
ترکیه هم اکنون با بهانه ساختگی نبرد با داعش در حال جنگ با کردها در شمال سوریه و عراق است.
به نوشته این کارشناس سیاسی، اردوغان از دیرباز در فکر انضمام حلب و سایر نواحی شمال سوریه و همچنین مناطق مرزی شمال عراق بوده است که کنترل میدان های نفتی منطقه موصل یکی از اهداف ترکیه است.
هم اکنون صدها سرباز، تانک و ادوات توپخانه ای ترکیه به بهانه نبرد با داعش و آموزش نیروهای عراقی در نزدیک موصل مستقر هستند بدون اینکه دولت عراق آن را تایید کرده باشد. آنکارا قصد دارد نیروهای رزمی بیشتری به منطقه اعزام کند.
این در حالی است که داعش از ژوئن 2014 کنترل شهر موصل را به دست گرفته و قصد آنکارا این است که - شاید با همدستی داعش - کنترل موصل را به دست بگیرد و این گام اول در انضمام موصل به خاک ترکیه است اما بغداد این برنامه را به چالش خواهد کشید.
به گزارش گلوبال ریسرچ، مداخله نظامی موثر روسیه در سوریه، هدف اردوغان را در سوریه خنثی کرد.
ترکیه تا کنون به درخواستها برای خروج نیروهایش از عراق توجهی نشان نداده و بغداد و آنکارا تا کنون تلاش کرده اند موضوع را بطور دیپلماتیک حل و فصل کنند.
گلوبال ریسرچ در پایان نوشت: امنیت و بقای عراق وابسته به درخواست کمک از روسیه برای مبارزه با داعش است. اتکای عراق به واشنگتن تا کنون نتیجه معکوس داشته و منافع عراق را به خطر انداخته است.
شبس**1078**1613

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گزارش گلوبال ریسرچ و افشا ارتباط خانواده اردوغان باداعش