سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابوترابی فرد: مفهوم دفاع از کشور فراتر از مرزها رفته است


به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، این مطلب را حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد شامگاه شنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش و بزرگداشت عملیات مروارید که با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد، عنوان کرد.
وی در آیین تجلیل از سفید پوشان نداجا گفت: خداوند در قرآن کریم نقشه راه امت اسلامی را در دستیابی بالاترین سطح از قدرت دفاعی و اقتدار نظامی که یکی از حوزه های مهم آن امروز قدرت دریایی است، تبیین کرده است.
وی افزود: ما همواره بایستی متناسب با توانمندی و موقعیت دشمنان آمادگی نیروهای نظامی خود را بالا ببریم چراکه نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره دشمنانی را در کمین دارد که در اندیشه تضعیف و مصادره آن حرکت می کنند.
نایب رئیس ادامه داد: دشمن شناسی و توجه به قدرت نظامی دشمنان، یک مسئله مهم و استراتژیک است که با این نگاه باید بالاترین سطح آمادگی را داشت.
ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: اگر امروز تمامی ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم، باز هم استعداد دستیابی به قدرت بالاتر را دارید. نقشه دفاعی باید به گونه ای ترسیم شود که همیشه گامی برای دستیابی به قدرت بالاتر را بردارید.
وی با بیان اینکه دانش و علم پشتوانه اقتدار نظامی و دفاعی است، خاطرنشان کرد: نیروی دریای باید در مرز دانش حرکت کند و اگر تکنیک ها و دانش های نو زمینه قدرت را فراهم می آورد، نیروی دریایی باید پیشرفته ترین تجهیزات را در اختیار داشته باشد.
نایب رئیس مجلس تصریح کرد: امروز دریا در افزایش قدرت ملت ها نقش به سزایی دارد، کشوری که به آب های آزادراه ندارد، کشوری مرده و در حال تهدید است، اما کشوری که به آب های آزادراه دارد از زمینه های قدرت دفاعی، سیاسی و اقتصادی برخوردار است.
ابوترابی فرد تأکید کرد: یکی از مؤلفه های قدرت ایران اسلامی راهیابی به آب های آزاد، آن هم در یک مرز گسترده است. ما باید در آینده نقشه راهمان را در دریا و اقیانوس ها ترسیم کنیم که خوشبختانه در حوزه نظامی نگاه راهبردی به نیروی دریایی ارتش موجب شده که این نیرو امروز از جایگاه فاخری در منطقه و فرامنطقه برخوردار باشد.
نایب رئیس مجلس ادامه داد: نیروی دریایی ارتش باید از هر نظر به یک نیروی پیش رو و رقابت کننده با کشورهای جهان تبدیل شود و امیدواریم در آینده نه چندان دور جزو چند نیروی مقتدر برتر جهان باشد. امروز امنیت در آب های آزاد تأمین می شود.
وی تأکید کرد: اگر ایران برای تأمین امنیت به مرزهای خود اکتفا می کرد، امروز گوی سبقت را در ناامنی از عراق و سوریه ربوده بود.
امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در این مراسم اظهار داشت: نیروی دریای ارتش در دفاع مقدس قهرمانانه ایستاد و دشمن را شکست داد و امروز افتخار این نیرو این است که با شعار «راه ما، راه حسین» است، مأموریت های خود را انجام می دهد.
وی افزود: هر عملیاتی در دفاع مقدس یک نتیجه تاکتیکی داشت، اما برخی عملیات ها بود که علاوه بر آن یک نتیجه راهبردی هم در پی داشت که عملیات های حماسه 34 روزه خرمشهر، عملیات مروارید و اسکورت کاروان های تجاری نفت کش از جمله آن است.
دریادار سیاری تأکید کرد: جای خرسندی است که آنچه در باره فرهنگ سازی دریایی به آن تأکید داریم را از زبان نایب رئیس مجلس می شنویم و امیدواریم در همه مسئولین تفکر بحری به وجود بیاید، زیرا ما به این تفکر نیاز داریم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: پیشرفت دریامحور کشور، لازمه اش برقراری امنیت دریاهاست که این وظیفه نیروی دریایی ارتش است و ما با اقتدار می گوییم امروز اگر حادثه ای پیش بیاید، حماسه ای بهتر از عملیات مروارید خلق می کنیم
اجتمام(1)**7029 / 1200

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فراتر از مرزها - مسابقات قهرمانی پارا بدمینتون اروپا