سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افشای مقاومت‌های شدید در دولت برای خصوصی نشدن


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پوری حسینی در نشست دوران پساتحریم و ظرفیت جذب سرمایه‌گذاری در برنامه خصوصی‌سازی گفت: مقاومت‌های شدیدی برای عدم واگذاری سهام شرکت‌های دولتی وجود دارد.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی افزود: از 1100 شرکت دولتی که قرار بود از سال 80 تاکنون واگذار شوند، حدود نصف این شرکت‌ها فروخته شده‌اند چرا که سازمان خصوصی‌سازی سهام را به سختی از دولت می‌گیرد و واگذار می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه دولت‌ها به آسانی راضی به دل کندن از دارایی‌های خود نمی‌شوند گفت: به همین دلیل به حکم قانون و اجبار اقدام به واگذاری سهام شرکت‌های دولتی می‌کنیم. 

پوری‌حسینی ادامه داد: براساس اصل 44 قانون اساسی شرکت‌های دولتی باید پیش از واگذاری اصلاح ساختار شوند و چون بخش خصوصی توانمندی در کشور وجود ندارد باید توانمندسازی نیز پیش از واگذاری صورت گیرد اما در عمل به دلیل نبود سازوکار مناسب این اقدام صورت نمی‌گیرد. 

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه داستان‌ خصوصی‌سازی در ایران بسیار عجیب است، تصریح کرد: خصوصی سازی در کشور روزگار پرالتهابی را سپری می‌کند و با افزایش کارایی و بهره‌وری در واگذاری‌ها فاصله داریم. با این حال به کار خود ادامه خواهیم داد. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
افشای عکس های خصوصی در فضای اینترنت