سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتقام ناتمام Kuma؛ کنسل شدن ساخت دنباله برای بازی Afro Samurai 2


انتقام ناتمام Kuma؛ کنسل شدن ساخت دنباله برای بازی Afro Samurai 2

بازی افرو سامورایی یا Afro Samurai اگر چه جزو شاهکار های بی بدیل دنیای بازی های کامپیوتری محسوب نمی شود اما لااقل بازی نسبتاً معقولی بود که توانست در نسل پیشین بازی های کامپیوتری، کنسول بازانی که به مانگا و انیمه ی مجموعه ی افرو سامورایی علاقه مند بودند را تا حدودی راضی و خشنود نگاه دارد. به طور حتم این دسته از علاقمندان مجموعه ی افرو سامورایی، طی ماه های گذشته از اعلام خبر ساخته شدن نسخه ی دوم این اثر یعنی بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma بسیار خوشحال به نظر می رسیدند؛ اما این خوشحالی دوام چندانی نیافت و پس از انتشار فصل نخست بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma (که درست یک ماه قبل شاهد انتشار رسمی آن بودیم) به طور کامل به یاس تبدیل شد.

مجله سخت افزار/ بازی افرو سامورایی یا Afro Samurai اگر چه جزو شاهکار های بی بدیل دنیای بازی های کامپیوتری محسوب نمی شود اما لااقل بازی نسبتاً معقولی بود که توانست در نسل پیشین بازی های کامپیوتری، کنسول بازانی که به مانگا و انیمه ی مجموعه ی افرو سامورایی علاقه مند بودند را تا حدودی راضی و خشنود نگاه دارد. به طور حتم این دسته از علاقمندان مجموعه ی افرو سامورایی، طی ماه های گذشته از اعلام خبر ساخته شدن نسخه ی دوم این اثر یعنی بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma بسیار خوشحال به نظر می رسیدند؛ اما این خوشحالی دوام چندانی نیافت و پس از انتشار فصل نخست بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma (که درست یک ماه قبل شاهد انتشار رسمی آن بودیم) به طور کامل به یاس تبدیل شد. چرا که ظاهراً این بازی به هیچ وجه نتوانسته است نظر مثبت هواداران مجوعه ی افرو سامورایی را به خود جلب کند و کار به جایی رسیده است که روند ساخته شدن دنباله های این بازی نیز متوقف شده اند.

بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma ابتدا قرار بود به شکل سریالی و در قالب سه قسمت مجزا عرضه شود. قسمت هایی که هر کدامشان داستان متفاوتی را دنبال می کردند و از شخصیت های گوناگونی در قامت قهرمانان داستان بهره می بردند. با این حال به نظر می رسد که کیفیت بخش نخست این بازی به قدری پایین بوده که شرکت سونی تصمیم به قطع حمایت از این بازی گرفته است. در واقع هر کدام از قسمت های سه گانه ی بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma قرار بود ابتدا به شکل دیجیتال برای کنسول خانگی انحصاری سونی یا همان PS4 منتشر شوند و پس از آن بر روی پلتفرم PC و آخر از همه با فاصله ای نسبتاً طولانی تر، برای کنسول Xbox One عرضه شوند. اما باز خورد های عمدتاً منفی بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma بر روی دو پلتفرم PS4 و PC به قدری زیاد بود که در نهایت کار به عرضه شدن این اثر بر روی کنسول Xbox One نکشید و حدود یک ماه پس از انتشار رسمی این بازی بر روی دو پلتفرم PS4 و PC ، حتی نسخه های دیجیتال بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma از دسترس دارندگان دو پلتفرم PC و PS4 خارج شدند. به این ترتیب که از ساعاتی قبل شاهد برداشته شدن بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma از استور آنلاین پلی استیشن و همچنین شبکه ی استیم بودیم. به نظر می رسد که این امر با فشار شرکت سونی انجام شده است و باز خورد بسیار افتضاح این بازی موجب شده تا اعضای این شرکت ناشر بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma را ناچار سازند که روند فروش این بازی را متوقف سازد.

در این میان عضو ارشد شرکت Versus Evil ( ناشر بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma ) یعنی استیو اسکالانته این بازی را یک شکست همه جانبه قلمداد کرده است و متذکر شده که تحت شرایط فعلی آن ها قادر به ساختن دومین و سومین قسمت از سه گانه ی افرو سامورایی 2 نخواهند بود. او معتقد است که پس از باز خورد های ابتدایی بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma در طی پروسه ای طولانی که همراه با شرکت سونی انجام شد به این نتیجه رسیده اند که پرونده ی بازی افرو سامورایی 2 را در همین نقطه به طور کامل ببندند. چرا که اعضای شرکت سونی هیچ علاقه ای نداشتند که این کار (ادامه دادن روند ساخت دو نسخه ی بعدی از سه گانه ی افرو سامورایی 2) را به این شکل به انجام رسانند. استیو اسکالانته همچنین ضمن عذرخواهی از کسانی که از کیفیت بخش نخست بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma راضی نبوده اند، به اعلام این نکته پرداخته است که این دسته از افراد یعنی تمامی کسانی که در طول یک ماه اخیر بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma را از طریق استور سونی یا شبکه ی آنلاین استیم خریداری کرده اند، می توانند درخواست پس دادن این بازی را ارائه دهند و پول خود را پس بگیرند. او همچنین در پایان گفته های خود، به شکل جالبی توپ را به زمین خریداران بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma انداخته و عنوان کرده است که بر طبق نقد های نگاشته شده برای این بازی، Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma دارای هیچ گونه باگ یا مشکل فنی خاصی نبوده است و مشکل اصلی این جاست که گیمر ها این بازی را دوست نداشته اند.

به نظر می رسد که داستان بی چفت و بست و آبکی بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma در کنار گیم پلی تکراری و عاری از خلاقیت این اثر دو عامل اصلی نارضایتی گیمر ها از این بازی بوده اند. پارامتر هایی که پیش از انتشار این اثر، سازندگان بازی مذکور از آن ها به عنوان نقاط قوت اثر خود یاد می کردند

در واقع آقای اسکالانته طی کنایه ای نامحسوس به شرکت برادران وارنر قصد بیان این مطلب را داشته است که دلیل پس دادن پول خریداران بازی Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma این نیست که بازی مذکور از باگ ها و مشکلات فراوانی رنج می برده و تنها دلیل موجود برای این امر، نارضایتی گیمر ها از کلیت این بازی بوده است. این در حالی است که اعضای شرکت برادران وارنر چندی پیش به دلیل عاجز ماندن از حل مشکلات فنی نسخه ی PC بازی Batman Arkham Knight (پس از حدود چهار ماه کلنجار رفتن نا فرجام برای حل این مشکلات) اعلام کردند که حاضرند پول خریداران نسخه ی مبتنی بر استیم این بازی را پس بدهند. گفتنی است که امتیاز نسخه ی نخست از بازی افرو سامورایی در اختیار شرکت نامکو بندای قرار داشت. اما چندی پیش یکی از اعضای این شرکت یعنی دیوید رابینسون (که در جریان تولید نسخه ی نخست بازی افرو سامورایی نیز نقش عمده ای را بر عهده داشت) از نامکو جدا شد و به تاسیس استودیوی اختصاصی خود با نام Redacted Studios اقدام کرد. ضمن این که در حین این نقل و انتقال، امتیاز بازی افرو سامورایی نیز همراه با رابینسون به استودیوی شخصی او آمد. با این حال به نظر می رسد که IP افرو سامورایی نتوانسته است در خانه ی دوم خود عاقبت خوشی را تجربه کند. شاید سران نامکو از پتانسیل بازی افرو سامورایی برای جلب مخاطب و همچنین و توانایی های سازنده ی آن یعنی دیوید رابینسون به خوبی با خبر بودند که اجازه دادند تا امتیاز این بازی به همین راحتی از چنگ آن ها خارج شود!


ویدیو مرتبط :
تریلر بازی کامپیوتری Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Vol