سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خواجه‌سروی: انتخابات اسفندماه مهمترین اولویت نفوذ دشمن است


به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، غلامرضا خواجه‌سروی با اشاره به اینکه علت تأکیدات مکرر رهبر انقلاب بر مسئله نفوذ در ماه‌های اخیر به مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 و نتایج حاصل از آن تحت عنوان برجام  برمی‌گردد، اظهار داشت: هدف قطعی آمریکایی‌ها و دنیای غرب تسلط بر ایران است و اینکه حاضر شدند در مذاکرات هسته‌ای امتیازاتی را به کشور ایران بدهند نیز در همین راستا قابل تفسیر است.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: آنها با یک حساب منطقی و دودوتا چهارتا گفتند: "ما در حال حاضر در این زمینه یک سرمایه گذاری انجام می‌دهیم که به‌زودی نتیجه خواهد داد". به هر حال آنها یک هدف کلی را در ایران تحت عنوان تغییر رژیم (regime exchange) دنبال می‌کنند و تمامی تحرکات آنها در این عرصه قابل تفسیر خواهد بود.

معاون سابق وزارت علوم تصریح کرد: طراحی آنها این است که پس از توافق هسته‌ای به‌اشکال مختلف در کشور ما نفوذ کنند. غربی‌ها می‌خواهند در کشور خودشان و میان ملل مسلمان با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای این مسئله را القا کنند که ایران با دنیای غرب به یک آشتی رسیده و مسائل گذشته را کنار گذاشته است، مهم‌تر آنکه دست از مبانی هویتی خود برداشته، تسلیم دنیای غرب شده و مقاومت در مقابل غرب را کنار گذاشته است.

وی متذکر شد: مقام معظم رهبری با تحلیل این شرایط جدید خواستند با مطرح کردن پروژه نفوذ دشمنان و تأکید در مورد آن، فضای جدیدی را مقابل دنیای استکبار باز کنند و در این فضای جدید تلاش کنند که با استفاده از آگاهی و توان عمومی مردم، نفوذ دشمنان را با مشکل مواجه کنند. رهبر انقلاب می‌خواهند این مسئله را که دشمنان به‌دنبال آن هستند به یک آگاهی عمومی تبدیل کنند و مردم ایران را آماده مقابله با این پروژه خطرناک دشمن کنند.

خواجه‌سروی با بیان اینکه دنیای غرب و دشمنان جمهوری اسلامی در درجه اول به‌دنبال نفوذ سیاسی در کشور هستند، گفت: آنها معتقدند که به‌دنبال این نفوذ، نفوذ فرهنگی، اقتصادی و حتی نفوذ در دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی نیز محقق خواهد شد.

وی درباره طراحی غرب برای نفوذ در شرایط پسابرجام گفت: کاری که آنها در حال حاضر دنبال می‌کنند این است که در ابتدای امر دنبال نفوذ سیاسی هستند. بخشی از پروژه نفوذ نیز توسط رسانه‌ها، نشریات، کتاب‌ها و آثار فرهنگی محقق می‌شود. اما نفوذ سیاسی بیشتر توسط افراد، گروه‌ها و مدیران دست نشانده آنها محقق می‌شود.

خواجه‌سروی اظهار داشت: آنها به‌دنبال این هستند که با عملیاتی کردن سیاست‌هایی که در پیش گرفته‌اند، در ایران افراد وابسته‌ای را روی کار بیاورند که متکی به حمایت آنها باشند. اگر آنها به چنین چیزی برسند، نفوذ دشمن به‌طور طبیعی و با هزینه بسیار کمتری بدون برخورد با مانعی خاص انجام خواهد شد، یعنی یک نفوذ به‌ظاهر قانونی!

این استاد دانشگاه امام صادق(ع) تأکید کرد: اگر دشمنان بتوانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره بعد به‌طور آشکار یا غیررسمی تعدادی از نمایندگان وابسته به خود را بر سر کار بیاورند، بخش عمده‌ای از پروژه نفوذ محقق شده است، چرا که مجلس، منشأ قدرت در کشور است و جایگاه بسیار مهمی دارد. همچنین اگر بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری بعدی از طیفی حمایت کنند و آن طیف به قدرت برسد، بخش دیگر این نفوذ در حوزه قوه مجریه محقق شده است.

خواجه‌سروی با بیان اینکه نفوذ در فضای فرهنگی و اقتصادی کشور هم با هماهنگی نفوذ سیاسی انجام می‌شود، افزود: مثلاً  در حوزه اقتصادی طراحی را طوری انجام می‌دهند که تا وقتی که این طیف در رأس مسائل اقتصادی کشور هستند، تسهیلات زیادی را برای آنها قائل شوند و در مقابل؛ اگر اشخاص دیگری به‌جای اینها روی کار آمدند، فضای اقتصادی را عوض کنند. بدین طریق به‌تدریج دست نشاندگان دنیای غرب در جمهوری اسلامی روی کار می‌آیند و این اوج نفوذ است.

وی تصریح کرد: این همان کاری است که در دوره‌های بعد از جنگهای ایران و روس، روسها انجام دادند و به همین طریق در ایران نفوذ کردند و با استفاده از دربار شاهنشاهی دولت ایران توانستند بر شریان اقتصادی، فرهنگی و سیاست ایران مسلط شوند. در این دوران نیز دنیای غرب، چنین چیزی را می‌خواهد؛ یعنی می‌خواهد نفوذش را از راه نفوذ سیاسی آن هم از طریق حمایت از طیفهایی در داخل نظام جمهوری اسلامی صورت بدهد.

استاد دانشگاه امام صادق با ابراز "اگر ما بخواهیم در ادبیات نفوذ باقی بمانیم و وارد مصادیق نفوذ نشویم، طبیعتاً نقشه مقابله با نفوذ محقق نمی‌شود" تأکید کرد: اگر نقشه مقابله با نفوذ را خواسته باشیم طراحی و ترسیم کنیم باید با توجه به مصادیق عینی موجود برنامه ریزی و عملیاتی کنیم. دانستن ادبیات نفوذ چیز خوبی است اما مردم و مسئولین نباید در کلّیت مسئله بمانند بلکه باید بدانند مصادیق نفوذ چه‌چیزهایی هستند.

وی اضافه کرد: مطبوعات وابسته مورد حمایت غرب مصادیق نفوذ هستند. اشخاص تحت الحمایه به‌عنوان نخبگانی که نفوذ دشمن را تسهیل می‌کنند و همچنین گروه‌ها، احزاب و مدیران کشور در قوه مقننه و مجریه و قضائیه می‌توانند مصادیق این نفوذها باشند.

خواجه‌سروی در تبیین مهمترین مصادیق نفوذ دشمن در فضای کنونی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری می‌تواند مورد دستبرد و نفوذ دشمن قرار گیرد، باید دقت کرد و جلوی نفوذ به این دو مرکز را گرفت، حتی اگر لازم است در قوانین تجدید نظر شود و بسیاری از روندها به‌روز شود. یکی از این دو مرکز به رهبری ارتباط پیدا می‌کند و دیگری هم به سرنوشت تمامی مسائل کشور.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
کنسرت هشتم اسفندماه 93 - احسان خواجه امیری