سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



اگر یکی از اعضای کانال های غیر اخلاقی در تلگرام هستید بخوانید


اگر یکی از اعضای کانال های غیر اخلاقی در تلگرام هستید بخوانید

کانال تلگرام

کانال تلگرام

عضویت در کانال یعنی تشکیل دادن کاروانی از نوع خاص که گرچه اعضا از هویت یکدیگر بی‌خبرند…

چون تعداد اعضای کانال برای همه هویداست، این افراد بدون هر گونه تماس با یکدیگر، به فعالیتی مشترک مشغولند و ناخودآگاه نه فقط برای مدیر کانال بلکه برای یکدیگر هم هورا می‌کشند و صرفا ناظر نیستند.

در شرایطی که قابلیت ساخت کانال در تلگرام و استفاده نادرست برخی کاربران ایرانی از این قابلیت، بحث فیلتر شدن این نرم افزار محبوب ایرانیان را داغ تر از همیشه کرده و مسئولان وزارت ارتباطات تأکید دارند که ادامه کار تلگرام در ایران منوط به رفع این نقیصه است، حجت الاسلام محمد مطهری در یادداشتی از زاویه‌ای متفاوت به این مسأله نگاه کرده که حقایق جدیدی پیش رویمان قرار می‌دهد.

در این یادداشت (به صورت خلاصه) که نویسنده در انتها درخواستی از مخاطبان مطرح کرده، آمده است:

ـ وقتی می‌خواهیم در یک کانال تلگرام از هر نوع عضو شویم، این امر که تعداد اعضا صد نفر باشند یا ده هزار نفر، به طور طبیعی در تصمیم ما در پیوستن به آن کانال مؤثر است. پس با عضویت در یک کانال، فقط خودمان را عضو نمی‌کنیم، بلکه همزمان، با افزایش دادن تعداد اعضای آن کانال، افراد دیگری را هم به پیوستن به آن تشویق می‌کنیم.

ـ عضویت در کانال یعنی تشکیل دادن کاروانی از نوع خاص که گر چه اعضا از هویت یکدیگر بی‌خبرند، چون تعداد اعضای کانال برای همه هویداست، این افراد بدون هر گونه تماس با یکدیگر، به فعالیتی مشترک مشغولند و ناخودآگاه نه فقط برای مدیر کانال بلکه برای یکدیگر هم هورا می‌کشند و صرفا ناظر نیستند.

ـ اما به طور خاص، معنا و پیامدهای عضویت در «کانال های مستهجن در تلگرام» بسیار قابل تأمل است. عضویت در چنین کانال هایی، تداعی کننده آیه‌ای تکان دهنده از سوره مبارکه نور است که دیدن‌‌ همان نوع تصاویر در اینترنت گرچه عملی بسیار ناپسند و حرام است ولی همه آن پیامد‌ها را برای کاربر ندارد.

– در قرآن معمولا وعده عذاب‌ها برای آخرت است، اما در موارد استثنایی از جمله در آیه ۱۹ از سوره نور، وعده عذاب آن هم به صورت «عذاب الیم هم در دنیا و هم در آخرت» داده شده است. اما برای چه کسانی؟ ترجمه آیه این است: کسانی که «دوست داشته باشند» در میان مسلمانان فحشا اشاعه داده شود، به «عذاب دردناک هم در دنیا و هم در آخرت» دچار خواهند شد.

– متأسفانه کسی که عضو کانال ضد عفت عمومی (از نوع تصویری و غیر تصویری) در تلگرام می‌شود، با بالا بردن تعداد اعضا و ایجاد رغبت بیشتر در دیگران و نیز کمک به شکستن قبح اینگونه گناهان نزد مسلمانان، کاری فرا‌تر از دوست داشتن انجام می‌دهد و عملا، ولو ناخواسته، در گرایش دیگران به بی‌عفتی و فساد و فحشا نقشی به عهده می‌گیرد.

– در شرایطی که کانال های تلگرام می‌توانند نقش مهمی در ارتقای علمی، فرهنگی، رفتاری، اجتماعی و معنوی جامعه ما ایفا کنند، اگر کسانی به گونه‌ای گرفتار اختاپوس جذابیت های شیطانی و شهوت انگیز اعم از نوشته و عکس و فیلم بوده و علیرغم عذاب وجدان، به خیال خود در وضعیتی هستند که نمی‌توانند خود را از این امور روح کُش خلاصی دهند، لااقل با خداوند این معامله را انجام دهند: با خروج از کانال های غیراخلاقی تلگرام، گناه خود را از حالت اجتماعی به حالت فردی درآورند. آنگاه ببینند آیا دستی آنان را از‌‌ همان گناه فردی نجات خواهد داد یا خیر. إنه قریب مجیب!


ویدیو مرتبط :
راههای افزایش اعضای کانال تلگرام