در قسمت دوم «معمای‌شاه» چه می‌گذرد؟


  X     

در قسمت دوم «معمای‌شاه» چه می‌گذرد؟

باشگاه خبرنگاران/ با پخش دومین قسمت مجموعه تلویزیونی «معمای شاه»، بیش از۱۰ بازیگر جدید به جمع بازیگران این سریال اضافه خواهند شد.
در قسمت اول معمای شاه، طبقات مختلف جامعه معرفی شدو دکتر احمد وزیری با نقش آفرینی «سعید نیکپور» وارد داستان شد. حالا در قسمت دوم، دوربین به خانه دکتر وزیری رفته و ضمن معرفی خانواده وی، چند رویداد مهم در میان این خانواده را به تصویر می‌کشد.
اتفاق اول بازگشت محمود وزیری با بازی «امیر یل ارجمند» از سوییس به ایران پس از تحصیل در رشته پزشکی است. اتفاق دوم ورود دختری به نام «گلنار» با بازی نرگس محمدی به جمع خانواده وزیری است. گلنار که ورودش به داستان با اضطراب و هیجان همراه است، از شخصیت‌های اصلی معمای شاه است و شاهد حضور موثر او در قسمت‌های آینده نیز خواهیم بود.
گوهر خیراندیش درنقش طوبی مادر خانواده، آزاده اسماعیل خانی در نقش نورآفاق دختر خانواده، یوسف صیادی درنقش امیرمسعود، پسر کوچک خانواده و محسن صادقی نسب درنقش »مش رمضون» سرایدار خانه شخصیت‌های اصلی هستند که در خانه وزیری خواهیم دید.
این خانواده فضایی گرم و صمیمی دارد و حضور شخصیت مش رمضون شیرینی و طنز خاصی را در آن ایجاد کرده است. جالب است بدانید ایفاگر این نقش، به عنوان مدیر برنامه ریزی در طول ساخت سریال معمای شاه حضور داشته است.
«جمشید مشایخی» در نقش استاد کمال دواتگر در کنار «ولی الله مومنی» در نقش آژان، «محمدرضا حق گو» در نقش ناپدری گلنار و «زویا امامی» در نقش نّیر مادر گلنار از دیگر بازیگرانی هستند که در قسمت دوم معمای شاه میزبان آنهاست. وقایع این قسمت از سریال معمای شاه در سال ۱۳۱۸ رخ می‌دهد و بینندگان در این قسمت با جنبه‌های تازه‌ای از روحیه رضاشاه آشنا می‌شوند. این سریال ۸۰ قسمتی به نویسندگی و کارگردانی محمد رضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی۸۰ بازیگر اصلی، ۵۲۰ بازیگر فرعی و بیش از۵۶۰ نفر از عوامل پشت دوربین از اردیبهشت سال ۱۳۹۱ تاکنون در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.این سریال به ‌مرور وقایع تاریخی، اجتماعی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ همزمان با دوران پهلوی دوم می‌پردازد. این سریال جمعه ها ساعت ۲۲ به صورت همزمان از شبکه یک و شبکه HD پخش می شود. علاقه مندان می توانند تکرار این مجموعه را بامداد شنبه ساعت1:30، روز شنبه ساعت 9:30 و 14:45 از شبکه یک ، روزهای دوشنبه ساعت 19:45 از شبکه یک و روزهای پنج شنبه ساعت 20:30 از شبکه سوم سیما تماشا کنند.
شب های تاریخ بعد از سریال
برنامه تحلیلی »شب های تاریخ» به تهیه کنندگی حسین مروی و اجرای صدرالدین شجره، جمعه ها بعد از سریال معمای شاه به روی آنتن می رود. در دومین قسمت از این برنامه، دکتر موسی حقانی مشاور تاریخی پروژه معمای شاه و محقق و پژوهشگر و دکتر سید مصطفی تقوی کارشناس و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران حضور خواهند داشت و درباره حوادثی که در اواخر دوران رضاشاه بوقوع پیوست گفتگو می کنند. ازدواج محمدرضا پهلوی با فوزیه، داستان علی شاه و ارتباط دوستانه او با رضاشاه از دیگر موضوعاتی است که در قسمت دوم شب های تاریخ با حضور کارشناسان بررسی می شود.


ویدیو مرتبط :
سریال معمای شاه قسمت 5