ماموریت خاکپور در تیم امید به پایان رسید


به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):  علی کفاشیان در مراسم تجلیل تیم‌های لیگ برتری فوتبال ساحلی در خصوص تیم امید اظهار داشت: برای تیم امید برنامه‌ریزی طولانی مدتی داشتیم حدود یک سال و نیم فعالیت کرد. تمام برنامه‌ها انجام شد. به نظرم پشتوانه تیم ملی قوی شد. با توجه به اینکه مسابقات در فیفادی برگزار نمی‌شد تمامی بازیکنان خود را در اختیار نداشتیم.

وی ادامه داد: بازی با ژاپن خوب بازی کردیم. این شکست چیزی از ارزش‌های تیم کم نمی‌کند. زحمات هدر نرفته است چرا که پشتوانه تیم ملی خواهد بود. هدف اول ما رفتن به جام جهانی است.

وی ادامه داد: مسابقات جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا مهم است که بقیه بازی‌ها برای این مسابقات است.

کفاشیان در مورد عدم تعامل با تیم ملی و امید یادآور شد: اگر تعامل باشد می‌توانیم نتایج بهتری کسب کنیم.از کی‌روش خواستیم و همه امکانات را در اختیار تیم امید گذاشت. قطعا اگر در این زمینه‌ها تعامل وجود داشته باشد خیلی بهتر است. باید با هم باشیم. در هر صورت بازیکنان تلاش کردند اما نتیجه نگرفتند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد تغییرات احتمالی کادرفنی امید گفت: ماموریت کادرفنی تیم امید زمانی که نتیجه نگیرند تمام می‌شود. برای بعدها باید تصمیم‌گیری کنیم. قطعا برای آینده برنامه‌ریزی جدیدی خواهد شد.

وی در مورد اینکه آیا فرصت دیگری به خاکپور نمی‌دهید تاکید کرد: قطعا از الان برنامه‌ریزی را شروع نمی‌کنیم تیم امید ما 20 ساله‌ها و جوانان الان هستند. هیأت رئیسه باید تصمیم بگیرد. ماموریت را بگذاریم برای کادر جدید هیأت رئیسه فدراسیون که می‌آیند.

کفاشیان در مورد اینکه سجادی گفته باید فدراسیون پاسخگو باشد در حالی که وزارت هم دخالت کرده و همچنین در مورد صحبت‌های وینگادا گفت: باید وینگادا هم نظر بدهد؟! جواب خارجی‌ها را هم باید بدهیم؟ (با خنده) مسئولیت تیم امید با فدراسیون است باخت را گردن کسی نمی‌اندازیم بعد از 8 سال یکی از برنامه ریزی‌های ما این بود که تیم امید به المپیک برود اما نشد باید عذرخواهی کنیم. به نظرم باید کارشناسی کنیم که چرا در مراحل حذفی شکست می‌خوریم. باید کارشناسان نظر بدهند ضعفی است که در فوتبال ما وجود دارد. تیم امید در 90 دقیقه خیلی خوب بازی کرد. چند شانس هم داشت. فوتبال خود را باید از 90 دقیقه 120 دقیقه کنیم.

وی افزود: مسئولیت باخت تیم امید با فدراسیون است و از همه هم عذرخواهی می‌کنیم. سرمایه‌گذاری خود را دور نریختیم و در تیم ملی جبران می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه ریاست وی 15 اسفندماه به اتمام می‌رسد گفت: فدراسیون فوتبال اساسنامه اش با سایر فدراسیون‌ها فرق دارد. در اساسنامه فدراسیون فوتبال بالاترین مرجع مجمع عمومی است که رئیس فدراسیون فوتبال رئیس آن است. 8 سال پیش در آبان ماه انتخاب شدم 4 سال پیش مجمع رای داد در اسفند برگزار شود. یعنی 2-3 ماه انتخابات عقب افتاد. مجمع عادی ما دیر تشکیل شد و به همین دلیل انتخابات هم دیرتر برگزار خواهد شد. مجمع قبول کرد 3 ماه تعویق بیفتد. مشکلی در این زمینه وجود ندارد حتی اگر یکی دو سال هم رای بدهند به تاخیر بیفتد مشکلی نیست.

وی در مورد  اینکه سجادی گفته بهتر بود انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شد گفت: با سجادی صحبت کردم گفت که این طوری نگفتم. فدراسیون‌های دیگر سرپرست می‌گذاریم. به نظرم خوب نیست این کار انجام شود زیرا سرپرست فدراسیون موقت می‌شود و نمی‌تواند کارها را پیش ببرد.

وی در مورد ممنوع‌التصویری خودش گفت: من ممنوع‌التصویر شدم؟! اگر این طوری است صورت مرا شطرنجی کنید. حاضرم یا شطرنجی شود یا از نقاب‌ها انتخاب کنید. (با خنده)

کفاشیان در مورد اینکه چه زمانی بالاخره به المپیک صعود خواهیم کرد گفت: حکایت ما مثل مورچه‌ای است که صد بار به بالای دیوار رفت و افتاد. ما هم تلاش خود را می‌کنیم.

کفاشیان در مورد عدم حضور آزمون و جهانبخش یادآور شد: خیلی سعی کردیم که آنها بیایند. مسابقات بین‌المللی نیست. در آسیا درست شده که پشتیبان تیم بزرگسالان باشد. باشگاه‌ها مالک بازیکنان هستند و به هیچ عنوان موافقت نکردند. بقیه بازیکنان هم کمتر از آزمون و جهانبخش نبودند نیمی از تیم ملی را دیدیم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود کی‌روش فروردین می‌رود تاکید کرد: کی‌روش گفته بود اگر برنامه‌های من یک ساله فراهم نشود نمی‌مانم. سعی ما این است که با امکاناتی که فراهم می‌کنیم او کار خود را ادامه بدهد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا حضور کی‌روش در قطر حاشیه‌ساز نبود گفت: کی‌روش فقط بازیکنان را دید بعد هم فیلم را می‌بیند و بازیکنان را خواهد دید.

وی در مورد قرارداد خاکپور گفت: ماموریت کادرفنی تیم امید بعد از پایان بازی به اتمام رسید قطعا قرارداد جدید کادرفنی با هیأت رئیسه جدید خواهد بود. در ارتباط با قرارداد او هم حاضریم حق‌الزمه او را در این مدت پرداخت کنیم و قراردادی امضا شود.

کفاشیان در مورد اینکه آیا با تعویق انتخابات احتمال تعلیق فدراسیون وجود ندارد تاکید کرد: خیر. اساسنامه فدراسیون فوتبال با سایر فدراسیون‌ها متفاوت است. این مسئله مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفته است که انتخابات در تاریخ دیگری برگزار شود.


ویدیو مرتبط :
صحبت های خاکپور در مورد تیم ملی امید