ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



دوجنسه‌ها در فوتبال بانوان کشور چه مي‌کنند؟!


  X  

تاریخ خبر : جمعه 1394.08.15 - 18:06

دوجنسه‌ها در فوتبال بانوان کشور چه مي‌کنند؟!

روز نو/ بيان محمودي بازيکن 32 ساله تيم ملي فوتبال بانوان فعاليت فوتبالي اش را از کوچه پس کوچه هاي جوانرود استان کرمانشاه آغاز کرده است.
وي فرزند دوم خانواده و يک خواهر و سه برادر ديگر نيز دارد وي از 6 سالگي علاقه شديد به فوتبال داشته و به همراه يکي از برادرانش تمرينات فوتبال انجام مي‌داده، محمودي در تيم‌هاي فوتبال و فوتسال شهرستان جوانرود حضور داشته و در مسابقات قهرماني استان کرمانشاه شرکت کرده است بازيکن 32 فوتبال بانوان پس از مسابقات استاني و منطقه‌اي به ترکيب تيم منتخب استان راه يافت، رقابت‌هاي قهرماني ليگ دسته يک کشور به ميزباني مازندران راه رسيدن وي به تيم ملي را هموار کرد. محمودي زير نظر مربياني همچون حسيني – مظفر- و يک مربي چيني که در آن زمان هدايت تيم ملي را برعهده داشته تمرين کرده است، بيان محمودي به همراه تيم ملي عازم مسابقات قهرماني غرب آسيا ويتنام شد و با به ثمر رساندن سه گل باعث تحسين همگان شد، وي در سال 87 به همراه تيم ملي در مسابقات غرب آسيا اردن شرکت کرد و حضور در مسابقات فوتبال کشورهاي اسلامي تهران و جام جهاني دانشجويان ايتاليا را در کارنامه ورزشي خود به ثبت دارد بيان محمودي همچنين پيشنهاداتي از کشورهاي عراق – ايتاليا و انگليس داشته است بازيکن فرورديني فوتبال بانوان در رشته روانشناسي تحصيل کرده است و هم‌اکنون مربي – بازيکن تيم فوتبال بانوان شهرداري سنندج است که با تفاضل گل در رده سوم جدول رده‌بندي قرار گرفته است.
محمودي در رقابت‌هاي فصل گذشته ليگ برتر بانوان در تيم فوتبال آينده‌سازان به عنوان مربي – بازيکن فعاليت داشته است.
يکي از موضوعات مهم و بي‌جواب در فوتبال بانوان بحث حضوربازيکنان دو جنسيتي در تيم‌هاي ملي و باشگاهي کشور بوده است حضور بازيکنان دوجنسيتي براي نخستين بار توسط محمد مرتضوي‌نژاد مدير عامل شن‌ساي ساوه در سال 88 مطرح شده است البته اين موضوع بارها و بارها از سوي مسئولان وقت تکذيب شده است.اگر چه برخي از 7 نام دوجنسيتي در قالب يک ليست لو رفته ياد مي کنند.
بيان محمودي، يکي از بازيکنان توانمند در فوتبال است که دل پري از اتهامات اخير به بانوان فوتبال دارد، گفت‌وگوي خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران جوان با بيان محمودي را بخوانيد:
*خانم محمودي از وضعيت فوتبال و شرايط اخير فوتبال بانوان بگوييد؟
فوتبال بانوان طي چند سال گذشته پيشرفت کرده است. به فوتبال و فوتسال بانوان بازيکنان جوان و با انگيزه‌اي معرفي شده‌اند که مي‌توان به آينده فوتبال و فوتسال بانوان اميدوار بود.
فوتبال بانوان به مربيان بادانش و باتجربه‌اي نياز دارد و برگزاري بازي‌هاي تدارکاتي و اردوهاي برون‌مرزي تأثير بسزايي در رشد فوتبال بانوان دارد.
* خانم محمودي در خصوص شرايط فوتبال و فوتسال بانوان در آسيا توضيح دهيد؟
تيم‌هاي ملي فوتبال و فوتسال بانوان تفاوت محسوسي با يکديگر دارند. کسب نتايج از سوي تيم‌هاي ملي بيانگر همين موضوع است. شرايط تيم ملي فوتبال با فوتسال در کشورمان متفاوت است. امکاناتي که براي فوتباليست‌ها فراهم مي‌شود، متأسفانه بانوان فوتباليست از آن محروم هستند.
تيم فوتسال بانوان قهرمان آسيا شده است، با قاطعيت معتقد هستم در صورتي که امکانات و شرايط لازم از جمله برگزاري بازي‌هاي دوستانه و برپايي اردوهاي تدارکاتي برون‌مرزي مناسب براي بانوان فوتباليست فراهم شود، تيم ملي فوتبال نيز همچون فوتسال در بام آسيا قرار مي‌گيرند.
* خانم محمودي، چه عواملي باعث مي‌شود که امکانات مناسب در اختيار تيم فوتبال بانوان قرار نگيرد؟
تيم هزينه‌هاي تيم ملي فوتبال بانوان به نسبت فوتسال بيشتر است. از طرفي فوتساليست‌ها در سالن تمرين مي‌کنند و همين موضوع شرايط را براي آن‌ها فراهم‌تر مي‌کند. برگزاري بازي‌هاي تدارکاتي و برپايي اردو در سالن به نسبت محوطه خارج از سالن آسان‌تر است.
* خانم محمودي در خصوص حواشي و اتهاماتي که به برخي از فوتباليست‌ها و فوتساليست‌ها در خصوص دارا بودن مشکل هورموني زده شده توضيحاتي دهيد؟
موضوع حضور بازيکناني با مشکل هورموني در تيم‌هاي ملي فوتبال و فوتسال بانوان کذب و حاشيه‌سازي از سوي برخي افراد سودجو است که فقط به دنبال لطمه زدن به فوتبال و فوتسال بانوان هستند.
همه بازيکنان فوتبال و فوتسال در تيم ملي و در ليگ‌هاي کشور تست پزشکي مي‌دهند و پرونده پزشکي دارند. بيان اين چنين موضوعاتي حاشيه‌سازي است.
* خانم محمودي چه عاملي باعث مي‌شود که برخي بازيکنان با اين چنين مشکلاتي مورد اتهام قرار گيرند؟
توانايي و قدرت افراد و بانوان فوتباليست با يکديگر متفاوت است. متأسفانه بانواني که از توانايي بيشتري نسبت به دختران ديگر برخوردار هستند، مورد اتهام دوجنسيتي قرار مي‌گيرند.
* خانم محمودي، فقط توانايي و قدرت بيشتر عامل اين چنين صحبت‌هايي در خصوص بانوان است؟
بانواني که نگرش مردانه و رفتاري پسرانه دارند، به مشکل هورموني دچار هستند. هيچ کس از اين امر مستثني نيست و بانوان در هر رده سني و شرايطي با داشتن نگرش پسرانه با مشکل هورموني مواجه خواهند بود.
* خانم محمودي آيا شما تاکنون در فوتبال بانوان، بانواني با مشکل هورموني را شاهد بوديد؟
فوتبال بانوان در رده ملي و باشگاهي طي 2 سال گذشته تاکنون تغييرات محسوس داشته است. فوتبال بانوان در حال پيشرفت است. طرح چنين موضوعاتي که در فوتبال بانوان دوجنسيتي‌ها هم توپ مي‌زنند کذب و دروغ است، فقط حاشيه‌سازي مي‌کند باعث سقوط و رکود فوتبال بانوان بشوند. تاکنون شاهد فعاليت بانواني که گرايش مردانه دارند، در فوتبال بانوان نبودم و اين موضوع را از پايه کذب مي‌دانم.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
مصاحبه SOS با مربی تیم ملی فوتبال بانوان کشور