سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



خبری متفاوت برای فیزیوتراپ


سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی کشور از تحولی جدی در آموزش فیزیوتراپی در ایران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، محمدعلی محسنی بندپی - رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با اشاره به اینکه به دنبال تغییرات رشته فیزیوتراپی و پیشرفت‌های رشته فیزیوتراپی در دنیا چه در زمینه آموزش و چه در زمینه درمان، از خانم دکتر «اما استوکز» رئیس انجمن جهانی فیزیوتراپی دعوت کردیم در بیست و هفتمین کنگره فیزیوتراپی حضور پیدا کنند، اظهار داشت: همچنین توانستیم ملاقاتی نیز با سیاستگذاران عرصه سلامت و آموزش پزشکی کشور داشته باشیم تا با آگاهی این افراد که تصمیم گیران اصلی هستند بتوانیم روند فعلی آموزش فیزیوتراپی را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: خیلی از کشورها به خصوص آمریکا سالها است که نظام آموزشی فیزیوتراپی را از لیسانس تغییر داده و مستقیماً به دکترای حرفه ای تبدیل کرده‌اند و در کشورهای همسایه مانند پاکستان از سال 2007 پیگیری شد و تا سال 2015 تمام لیسانس‌های کشور پاکستان ارتقا تحصیلی پیدا کردند و به دکترای حرفه ای رسیدند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران تصریح کرد: در همین راستا پاکستان از سال 2011 پذیرش دانشجو از مقطع لیسانس را حذف کرد و مستقیماً از کنکور به صورت مستقیم برای دکترای حرفه ای دانشجو گرفت و با توجه به این شرایط که کشور ما با همه قدرتی که در علم و قطبیت علمی در منطقه دارد متاسفانه در این زمینه حرکتی صورت نگرفته و این در حالیست که پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب بایستی در تمام عرصه‌ها به ویژه در پزشکی سرآمد کشورهای منطقه و حتی اروپا باشیم.

محسنی بندپی ادامه داد: از این رو تلاش کردیم تا با سیاستگذاران آموزش کشور به ویژه دکتر لاریجانی - معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جلسه ای داشته باشیم تا وی را با آخرین پیشرفت‌ها در علم فیزیوتراپی آگاه کنیم و از این رو در جلسه مشترک دکتر لاریجانی و خانم دکتر «استوکز» بحث‌های مفصلی پیرامون پیشرفت‌های علم فیزیوتراپی در جهان و همچنین در ایران انجام گرفت که این مباحث با استقبال بسیار خوب دکتر لاریجانی و همکارانشان مواجه شد.

وی عنوان کرد: در همین راستا جلسه مجددی با حضور خانم دکتر استوکز و مدیران ارشد آموزش پزشکی کشور برای پرداختن به جزئیات تغییرات آموزشی رشته فیزیوتراپی در دنیا و آموزش دکترای حرفه ای در ایران تشکیل شد و به سؤالات مطرح شده توسط کارشناسان ارشد وزارت بهداشت پاسخ داده شد و مقرر شد پس از جمع بندی لازم گزارشات به صورت مکتوب به استحضار معاونت آموزشی وزارت بهداشت برسد و تصمیم نهایی توسط وی اتخاذ شود.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به دو جلسه مشترکی که با دکتر لاریجانی داشتیم مقرر شد وزارت بهداشت، آموزش دکترای حرفه ای فیزیوتراپی را مجدداً از سر بگیرد و نه تنها در دانشگاه علوم پزشکی تهران بلکه در 4 دانشگاه مستقر در پایتخت در دستور کار خود قرار دهد و امیدواریم به زودی شاهد تحولی جدی در آموزش فیزیوتراپی در کشور باشیم.


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟