داستان هاي واقعي/ نوجواني که به بهانه خريد نان به جبهه رفت


جام نيوز/ محمدحسين فهميده يکي از هزاران نونهالان و دانش آموزان بسيجي کشور است که با نثار خون خود بر طراوت و سرخي خون شهداء انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي افزوده است.
دوران طفوليت و نوجواني خود را در حاليکه هر روز آن همراه حادثه‌اي در شکل گيري شخصيت او موثر بود، با همه پستي و بلندي‌اش گذراند. با سرمايه‌اي عظيم از فهم و درک انقلابي و اسلامي بدنبال طوفان حوادث انقلاب وارد جنگ شد و با وجود سن کم خود را به جبهه‌هاي خونبار جنوب و خونين شهر قهرمان رسانيد. با اقدامي آگاهانه و شجاعانه، نام خود را در دفتر شهيدان زنده تاريخ به رنگ خون ثبت کرد.

** تصميم شهيد فهميده براي رفتن به جبهه
حسين فهميده در همان روزهاي نخست شروع جنگ تحميلي، تصميم مي‌گيرد به جبهه برود و با متجاوزان حزب بعث عراق بجنگد و از هجوم آنان جلوگيري کند. زمزمه رفتن خود را در خانواده و بين دوستانش مي‌اندازد. در روزهاي اول جنگ نگران اوضاع جبهه و حوادث نابسامان آن زمان بود.
روزي خود را به يکي از بيمارستان‌هاي کرج که يکي از دوستانش در آنجا بستري بود، مي‌رساند و با او خداحافظي مي‌کند. از جبهه، جنگ و حفظ انقلاب براي او مي‌گويد و تکليف الهي خود را گوشزد مي‌کند.
درهمان روزهاي شروع سال تحصيلي، بچه‌ها را به مدرسه مي‌برد و برادر کوچکش را به منزل خواهرش مي‌رساند و بعد به سمت جبهه به راه مي‌افتد.
او که از خانه به بهانه گرفتن نان مبلغ 50 تومان گرفته بود، پول را به دوستش داده و از او مي‌خواهد که نان را بخرد و به منزل آنها ببرد. تصميم خود را براي رفتن به خوزستان به او مي‌گويد و از او مي‌خواهد که تا سه روز به خانواده‌اش خبر ندهد تا آنکه مانع رفتن او نشوند.
دوستش دو روز بعد خبر را چنين مي‌دهد که: «من رفتم جبهه نگران من نباشيد».

** پس از شهادت
خبر شهادت و فداکاري حسين فهميده به امام خميني (ره) مي‌رسد.
راديو برنامه‌هاي خود را قطع و اعلام مي‌کند که نوجواني سيزده ساله با فداکاري زير يک تانک عراقي رفته و آن را منفجر کرده و خود وي نيز به شهادت رسيده است.
اين خبر به امام امت رضوان الله تعالي عليه مي‌رسد و امام خميني (ره) در پيامي جملات معروف خود را پيرامون او مي‌فرمايند: «رهبر ما آن طفل سيزده ساله‌اي است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگتر است با نارنجک، خود را زير تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نيز شربت شهادت نوشيد.»
در همين رابطه مقام معظم رهبري نيز در خصوص دلاوري‌هاي شهيد فهميده مي‌فرمايند: «زنده نگهداشتن ياد و حادثه شهادت دانش آموز بسيجي، شهيد فهمده از اصالت‌هاي دفاع مقدس مي‌باشد.»
اين دانش‌آموز رزمنده بسيجي، با ايمان و بينش عميق و استوار خويش در جنگ با دشمن پيش قدم شد و با نيل به شهادت، درس شجاعت، فداکاري و مقاومت را به همه بسيجيان و امت حزب الله آموخت، امام بزرگوارمان از اين نوجوانان 13ساله به عنوان رهبر ياد فرموده و بدينگونه نام و ياد او منشاء حماسه‌هاي بزرگ شده و تحول عظيم در شيوه‌هاي دفاع و نبرد رزمندگان اسلام ايجاد نمود و راه پيروزي و سرافرازي را يکي پس از ديگري، هموار ساخت.
3 سال پس از شهادت حسين برادر بزرگش داود نيز به شهادت مي‌رسد.


ویدیو مرتبط :
قرایتی / تفسیر آیه 11 سوره فتح، بهانه‏های فراریان از جبهه