بازگشت فرودگاه بروکسل به شرایط عادی نیازمند ماه ها زمان است


به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، فیست افزود: ممکن است فعالیت های بسیار محدود فرودگاه بروکسل از روز چهارشنبه از سرگرفته شود.
ماموران این فرودگاه امروز (سه شنبه) تاسیسات موقت بازرسی را برای سنجش آمادگی ازسرگیری برخی پروازها و بررسی کافی بودن تعمیرات و اقدامات تازه امنیتی پس از حملات 22 مارس (سوم فروردین) آزمایش کردند.
فیست در مصاحبه با نشریه لکو گفت: همه چیز به نتیجه آزمایش ها بستگی دارد که در آن حدود 800 تن، تاسیسات و دستگاه های موقت را بررسی و آزمایش می کنند.
وی افزود: به طور اصولی اگر همه موارد به نتیجه مثبت برسد، به راه حل نزدیک خواهیم شد و در چنین صورتی و آماده بودن شرکت های هواپیمایی و موافقت آنان، ما می توانیم از روز چهارشنبه دوباره فعالیت را از سر بگیریم.
بروکسل یک مرکز عمده اروپایی به شمار می رود که پروازهایی به مقاصدی در سراسر جهان دارد.
به گفته فیست، حتی اگر ازسرگیری ارایه برخی خدمات ممکن باشد، معادل حدود 20 درصد وضع عادی خواهد بود که به معنی پذیرش و رسیدگی به حدود 800 تا یک هزار مسافر در ساعت خواهد بود.
فیست افزود: باید برای بازگشت کامل فرودگاه بروکسل به وضع عادی، چند ماه صبر کنیم.
دو تروریست انتحاری سه شنبه هفته گذشته خود را در سالن خروج فرودگاه بروکسل منفجر کردند و یک مهاجم دیگر اندک زمانی بعد به ایستگاه متروی بروکسل حمله کرد که در مجموع 35 تن در شدیدترین حمله تروریستی در بلژیک جان خود را از دست دادند.
شرکت های هواپیمایی به منظور ادامه دستکم برخی خدمات، فعالیت های خود را به فرودگاه های منطقه ای یا حتی کشورهای همسایه مانند هلند و آلمان انتقال دادند.
اروپام**1486**1516

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
لندینگ ایرباس 330 در فرودگاه بروکسل شبیه ساز الماس