معمای مرگ پسر جوان در مرز ایران و ترکیه


روزنامه شهروند: پسر جوانی که برای تفریح همراه دوستانش به مسافرت رفته بود، سر از ترکیه درآورد و جسدش نزدیک مرز ایران پیدا شد. خانواده این پسر که به دوستان همراه او مشکوک هستند، صبح دیروز در دادسرای جنایی تهران اعلام شکایت کردند.

آذرماه‌ سال ‌جاری پسر جوانی به نام بهداد برای مسافرت همراه ٤ نفر از دوستانش از خانه خارج شد. این پسر قصد داشت تا چند روزی را با دوستانش در مسافرت استراحت کند، ولی پس از خارج شدن از خانه هرگز بازنگشت. جسد او که در کشور ترکیه و نزدیکی مرز ایران پیدا شده بود، خانواده‌اش را به ماجرا مشکوک کرد و باعث شد آنها برای شکایت به دادسرای جنایی تهران بروند و پرونده مرگ مشکوکی را پیش روی بازپرس قرار دهند.

صبح دیروز پدر و مادر این پسر در شکایت خود به احمد بیگی، بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران گفتند: «چند روز پیش بهداد همراه ٤ نفر از دوستانش به مقصد شمال کشور از خانه خارج شد. او به ما گفت که تنها برای مسافرت چندروزه با دوستانش می‌رود و برمی‌گردد. از او خبری نداشتیم تا این‌که متوجه شدیم جسد او در کشور ترکیه پیدا شده است. اما از دوستانش خبری نیست و نمی‌دانیم آنها کجا هستند و چه بلایی سر بهداد آورده‌اند. اگر آنها در مرگ پسرمان نقشی نداشتند، می‌توانستند با ما تماس بگیرند و موضوع مرگ بهداد را اطلاع دهند ولی تا الان هیچ خبری از آنها نشده است.

حتی ما جسد را از ترکیه تحویل گرفتیم و آنها هم اعلام کردند که بهداد بر اثر سرما و یخ‌زدگی جان باخته است. مراسم خاکسپاری بهداد هم برگزار شد، اما باز هم هیچ خبری از دوستان بهداد که همراهش بودند نیست. برای همین تصمیم گرفتیم از طریق دادسرا موضوع را بررسی و پیگیری کنیم.»

برادر پسر جوان نیز در این‌باره به بازپرس گفت: «برادرم زمانی که داشت به مسافرت می‌رفت، ٣٠‌میلیون تومان پول به همراه داشت. وقتی هم از او خبری نشد، از طریق فیس‌بوکش متوجه شدیم که در کشور «هاکاری» ترکیه است. وقتی با برادرم تماس گرفتم پلیس تلفن را جواب داد و گفت که بیایید و جسد پسرتان را تحویل بگیرید. حالا هم نه خبری از آن پول است و نه خبری از دوستان برادرم. برای همین می‌خواهیم موضوع از طریق دادسرا پیگیری شود.»

با اعلام این شکایت، بازپرس دستور تحقیقات بیشتر درباره شناسایی دوستان پسر جوان را صادر کرد. بازپرس همچنین درخواست ارسال نظریه پزشکی قانونی کشور ترکیه را هم داده است تا آن را بررسی کند و علت اصلی مرگ پسر جوان مشخص شود.


ویدیو مرتبط :
مرز ایران و ترکیه