سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امیر سیاری: آمریکا اشتباهات خود را تکرار نکند/ در ساخت زیردریایی خودکفا شدیم


 امیر سیاری: آمریکا اشتباهات خود را تکرار نکند/ در ساخت زیردریایی خودکفا شدیممهر/فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: آمریکایی‌ها نباید اشتباه کنند چراکه هرکس بخواهد به آب‌های سرزمینی کشور‌مان تجاوز کند، بدون رودربایستی و اغماض با او برخورد می‌کنیم.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در پاسخ سؤالی مبنی بر اینکه اگر آمریکایی‌ها بار دیگر اشتباه کرده و به آب‌های ایران تعرضی کنند چه اقدامی خواهید کرد؟، ‌اظهار داشت: آمریکایی‌ها نباید اشتباه ‌کنند چرا که ما بارها هم گفته‌ایم که امنیت منطقه را تأمین می‌کنیم و برای برقراری این امنیت هیچ نیازی به حضور دیگران نیست.

وی افزود: همین‌طور هم می‌گویم هرکس بخواهد به آب‌های سرزمینی و منطقه‌ای کشور‌مان تعدی و تجاوز کند مطمئناً برخوردی قطعی، بدون اغماض و صددرصد و آن هم بدون رودربایستی می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: وظیفه ما دفاع از مرزها و منافع کشور است و در این باره با هیچ کشوری رودربایستی و اغماضی نداریم.

امیردریادار با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک با پاکستان گفت: باتوجه به اینکه نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است و منطقه مأموریتی آن نیز آب‌های آزاد جهان است معمولاً با دیگر کشورها ارتباطی مؤثر و سازنده دارد که البته این کشورها هم منطقه‌ای و هم فرامنطقه‌ای هستند به‌طوری که ناوهای ما به بنادر کشورهای مختلف سفر کرده و ارتباط با این کشورها دارند.

وی افزود: به همین نسبت کشورهای خارجی و نیروی دریایی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای بازدید به بنادر کشورمان مراجعت می‌کنند به‌طوری که در چند روز گذشته میزبان ناوگروه پاکستانی بودیم که آمدند در بندرعباس پهلو گرفتند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: برنامه‌های متنوعی برای دید و بازدیدهای مختلفی که بین دو نیروی دریایی انجام می‌شود در نظر گرفته می‌شود اما روز آخر بازدید که از بندر خارج می‌شوند یک تمرین دریایی یک‌روزه درنظر گرفته می‌شود که طی برنامه‌ریزی جامع و سناریوهای مختلف و مناسب ناوها در زمان خروج به‌سمت آب‌های آزاد به‌مدت یک روز انجام می‌گیرد.

امیر دریادار سیاری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه نداجا و دانشگاه اراک گفت: این مقدمه کار است و حضورمان در دانشگاه مقدمه‌ای است برای دعوت از اساتید و فرهیختگان جهت اینکه فناوری‌ها و‌‌ دستاوردهای نیروی دریایی را مشاهده کنند و علم و دانش و زیرساخت علمی مورد نیاز این نیرو را از نزدیک ببینند چراکه ما به دست توانمند این اندیشمندان دانشگاهی برای تجهیز به فناوری‌های نو و روز جهان نیاز داریم.

وی افزود: این حرکت آغاز است و امیدواریم ‌با بازدیدی که قشر دانشگاهی از نیروی دریایی خواهند داشت و شناخت نیازهای نیروی دریایی، از نظریات و علم و فناوری دانشگاه برای رسیدن به فناوری روز دنیا بتوانیم بهره بگیریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آخرین وضعیت و اقدامات نیروی دریایی در سال اقتصاد مقاومتی٬ اقدام و عمل نیز گفت: این موضوع در نیروی دریایی از سال‌های پیش آغاز شده و وقتی ما می‌توانیم برای اولین بار در کشور بین کشورهای منطقه موفق به ساخت ناوشکن شویم یعنی نگاه به توانمندی داخل کشور، و نیز بر علم داخل و جوانان کشور تکیه کردن است.

وی ادامه داد: وقتی در چندسال اخیر با استفاده از این ظرفیت‌ها موفق به ساخت زیردریایی شده‌ایم یعنی توانسته‌ایم موفق شده‌ایم با تکیه به ظرفیت داخل عمل کنیم هرچند شاید یکی از دلایل موفقیت‌ها تحریم‌ها بوده که خارجی‌ها تجهیزات لازم را نمی‌دادند و ما برای رسیدن به توانمندی و رفع نیازهای داخلی بر ظرفیت‌های علمی کشور تکیه کرده و به خودکفایی رسیده‌ایم.

امیردریادار سیاری تصریح کرد: بنابراین در بحث اقدام و عمل در حوزه ساخت‌وساز و نگهداری و تعمیرات تجهیزات دریایی گام‌های بلند و مهمی داشته‌ایم و با این شعار سال هم با توجه به تجربه کاری این موفقیت‌ها را گسترش می‌دهیم.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
‫از وقتی‌ لاتاری کارت سبز آمریکا را برنده شدیم، دچار دلواپسی و دودلی فراوانی شدیم‬‎