هنری لوی: اگر ایرانی بودم، برای به قدرت رسیدن ترامپ دعا می کردم!


یک فیلسوف فرانسوی، به قدرت رسیدن ترامپ را کابوس دوستان آمریکا توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، برنارد هنری لوی، نویسنده و فیلسوف فرانسوی در گفتگو با شبکه سی ان ان مدعی شد اگر تروریست، ایرانی و یا مشاور پوتین بود، برای به قدرت رسیدن ترامپ دعا می کرد.

هنری لوی در گفتگو با فرید زکریا در برنامه "GPS" در شبکه سی ان ان مدعی شد:  تفکر این مرد (دونالد ترامپ) که هر بار در صفحه تلویزیون ظاهر می شود و سخنی می گوید، تفکری شرم آور و نفرت انگیز است. اگر من تروریست، مشاور پوتین و یا ایرانی بودم، هر روز برای نامزد شدن ترامپ از جانب جمهوری خواهان و پیروزی وی در انتخابات دعا می کردم.

وی در ادامه افزود: برای دشمنان آمریکا به قدرت رسیدن ترامپ امری مبارک به شمار می رود؛ اما برای آنهایی که به آمریکا به عنوان الگو نگاه می کنند، این مسأله کابوس به حساب می آید. مردم آمریکا باید در سریعترین زمان ممکن از این کابوس بیدار شوند.

هنری لوی در ادامه تصریح کرد: "هنگامی که به پدیده ترامپ نگاه می کنید، در حالی که مانند من و بیشتر ملت فرانسه دوست آمریکا هستید، برای این کشور احساس تأسف می کنید. همچنین برای حزب "آبراهام لینکلن،" "رونالد ریگان" و "جان مک کین" احساس تأسف می کنم؛ چرا که آنها افراد و شخصیت های بزرگی هستند."

هنری لوی، فیلسوف، نویسنده فرانسوی از افرادی است که پیشتر از برخی مخالفان در ایران حمایت کرده بود. وی همچنین در بحران اوکراین خواهان حمایت اروپا از مخالفان شده بود. در فرانسه از او به عنوان وارث سنت فلسفی و روشنفکری ""آندره مالرو،" "آلبر کامو" و "ژان پل ساتر" یاد می کنند.

انتهای پیام/ 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
یکسال دنبال این بودم که چرا امام حسین ع این دعا را کرد؟