بهرام رادان در نشست خبری بارکد در روز هفتم جشنواره فجر34


مصطفی کیایی گفت: در سینمای من همینکه مردم با فیلم حال کنند برای من کافی است و سلیقه من این نوع فیلمسازی است.

نشست رسانه ای فیلم "بارکد" به کارگردانی مصطفی کیایی

به گزارش سیمرغ در روز هفتم جشنواره فیلم فجر و در کاخ جشنواره نشست رسانه ای فیلم "بارکد" که شب گذشته اکران شد، برگزار شد.

نشست خبری فیلم سینمایی "بارکد" با حضور مصطفی کیایی (کارگردان و تهیه کننده)، بهرام رادان، پژمان بازغی، محسن کیایی (بازیگران)، مهدی جعفری (فیلمبردار) برگزار شد.

ابتدا علی اکبر عبدالعلی زاده به عنوان منتقد بیان کرد: فیلم مصطفی کیایی اصلی ترین ویژگی مورد نیاز سینما یعنی سرگرم کنندگی را دارد و در بخش بازیگری و دیالوگ پردازی کار ویژه ای شده است.واقعا کمدی کلامی کار سختی است که مصطفی کیایی از پس آن برآمده است.اما به نظرم پایان بندی کار کمی ساده انگارانه شده است.

مصطفی کیایی نیز گفت: این فیلم برای خود من کمی ریسک بود و به نظرمممکن است این جنس شوخی ها با سطح سلیقه مردم تفاوت داشته باشد.یک جهان پر از دیوانه بازی خلق کردیم و وقتی پایان بندی را طراحی می کردیم می دانستیم ممکن است اندازه اش در حد بستر قصه نباشد.به نظرم اگر تیزهوشانه تر به سرنوشت قصه فکر می کردیم آن آدم بد قصه از بین نمی رفت و خیلی دوست داشتیم او را کوچک بشماریم.

photo_2016-02-06_23-48-17.jpg

نشست خبری بارکد

محسن کیایی درباره دیده شدنش در فیلم "بارکد" به شوخی گفت: مصطفی(برادرم) من رادر فیلم هایش به دلیل توازن سکانس ها و کادر انتخاب می کند و اگر خوب دیده می شود شاید علتش کار درست کارگردان باشد.این به زرنگ بودن من بر می گردد.

پژمان بازغی اظهار کرد: وقتی فیلمنامه را خواندم به شدت دوست داشتم و پس از اینکه قبول کردم بازی کنم به شدت پیگیر شروع فیلمبرداری فیلم بودم.

بهرام رادان نیز توضیح داد:وقتی بار اول با یک کارگردان کار می کنی بسیار برایت سخت است چون هنوز با شیوه کار او آشنا نیستی اما در بار دوم این اتفاق فرق می کند. ما در فیلم "عصر یخبندان" به دلیل سفر من فرصت نداشتیم خیلی در نقش با هم کلنجار برویم ولی در فیلم "بارکد" این اتفاق به خوبی افتاد.

مصطفی کیایی در ادامه گفت: یکی از جذاب ترین نقش های این فیلمنامه سامان بود که پژمان بازغی آن را بازی می کرد البته همه بازیگران انتخاب اول من بودند و البته همه شخصیت های این فیلم جدید و متفاوت هستند.من همیشه از دوستان کارگردانم سوال می کردم چرا تهیه کننده باید خود کارگردان باشد؟ اما بعد از 4 فیلم من به جواب این سوال تقریبا رسیدم. با اینکه تهیه کنندگی کار بسیار سختی است و تعهد من را چند برابر می کند. تهیه کنندگی فقط این نیست که شما پول سر پروژه ببرید و خیلی مسائل دیگری نیز وجود دارد از سیاستگذاری کلان فیلم تا مسائل اکران ، اما می بینید پوسترهایی ساخته شده از فیلم شما که دوست ندارید یا اتوبوس هایی دارید که اصلا به فیلم شما نمی خورد.

وی ادامه داد: ما دوست داشتیم انتظارات عجیب و غریب محتوایی و معنایی در این فیلم به وجود نیاوریم. در سینمای من همینکه مردم با فیلم حال کنند برای من کافی است و سلیقه من این نوع فیلمسازی است.

تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغاختصاصی سیمرغ / فریبا بیات


ویدیو مرتبط :
نشست خبری فیلم حکایت عاشقی با بازی بهرام رادان