سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاخ الیزه پیشنهاد شام کاری با روحانی را پس گرفت!


کاخ الیزه پیشنهاد شام کاری با روحانی را پس گرفت!

جام نیوز/ در حالی که تنها گزینه باقیمانده صرف شام بدون الکل به نظر می رسید، طرف فرانسوی ظاهراً راضی به دست کشیدن از سنت جاری نبوده و پیشنهاد خود را پس می گیرد، حتی با وجود آن که در این سنت ها، به طور خاص الزامی بر حلال یا حرام بودن منوی جلسات کاری دیده نشده است.
به این مطلب امتیاز دهید

شبکه خبری "فرانس24" (France24) به نقل از رسانه های کشور فرانسه گزارش داد: «دولت فرانسه پیشنهاد شام کاری خود به رئیس جمهور ایران را پس گرفته است.»

به گزارش این شبکه، ظاهراً ایران به سرو نوشیدنی های الکلی در شام کاری کاخ الیزه اعتراض کرده و در مقابل، دولت فرانسه، برغم تقاضای پیشین ایران مبنی بر سرو منوی حلال در این جلسه، حاضر به کنارگذاشتن سنت های رسمی پذیرایی شام یا ناهار در کاخ الیزه نشده است.

به گفته فرانس24، رد جلسه شام با مشروبات الکلی، در فرانسه موجب بروز بعضی جنجال ها شده است. بر اساس گزارش روزنامه "لوموند" (LeMonde) «مشاوران فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، ناراحتی خود از جنجال ایجاد شده را پنهان نکرده و سروصدای به وجود آمده درباره این مسئله را "مسخره" توصیف کرده اند.» یک منبع نزدیک به اولاند به لوموند گفته هنوز برنامه کاری این سفر نهایی نشده و قرار است هیئتی از فرانسه پایان همین هفته برای هماهنگ کردن جزئیات نهایی سفر روحانی به فرانسه، به ایران سفر کنند.

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" (JPost) در این باره می نویسد: «رسم و رسومات اسلامی و فرانسوی در برنامه ریزی سفر دولت ایران، با یکدیگر برخورد کردند.»

این روزنامه با اشاره به بعضی جزئیات ماجرا می افزاید: «پس از درخواست عدم حضور مشروبات الکلی در دیدار کاری روحانی و اولاند، کاخ الیزه به عنوان گزینه جایگزین، پیشنهاد صرف صبحانه کاری میان رئیس جمهور ایران با فرانسوا اولاند را می دهد که معمولاً در نبود نوشیدنی الکلی برگزار می شود، اما طرف ایرانی صرف صبحانه کاری در این سطح را نامناسب تشخیص داده است. بنابراین، درحالی که تنها گزینه باقیمانده صرف شام حلال و بدون الکل به نظر می رسید، طرف فرانسوی ظاهراً راضی به دست کشیدن از سنت جاری نبوده و پیشنهاد خود را پس می گیرد، حتی با وجود آن که در این سنت ها، به طور خاص الزامی بر حلال یا حرام بودن منوی جلسات کاری دیده نشده است.»

رئیس جمهور کشورمان قرار است پس از سفر به ایتالیا و ملاقات با پاپ رهبر کاتولیک های جهان، با سفر به کشور فرانسه، در مقر یونسکو در پاریس به ایراد سخنرانی بپردازد. رسانه ها نوشته اند لغو دیدار روحانی و اولاند می تواند بر سفر روحانی به فرانسه سایه بیندازد.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
زمین خوردن نخست وزیر در کاخ الیزه