اتفاق عجیب در اخبار ورزشی تلویزیون


چند هفته‌ای می‌شود که بخش‌های مختلف اخبار ورزشی در تلویزیون، هنگام اعلام نتایج رقم خورده در مسابقات اروپایی به جای پخش گل‌ها و نیز صحنه‌های حساس بازی، صرفا چند عکس از مسابقات مزبور را روی آنتن می‌برند. این همان کاری است که در همه این سال‌ها توسط شبکه‌های خبری معتبر جهان مثل بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان انجام می‌گرفته است.

با این حال تکرار این رفتار توسط تلویزیون ایران، یک سوال مهم را به ذهن متبادر می‌کند؛ اینکه وقتی رسانه ملی ایران اصل مسابقات را به طور زنده روی آنتن برده، پس چرا در بخش‌های خبری نباید قادر به پخش خلاصه بازی‌ها باشد؟

این داستان فقط دو حالت دارد؛ یا ما حق پخش مسابقاتی را که پوشش می‌دهیم پرداخته‌ایم یا اینکه پولی بابت خرید این بازی‌ها نداده‌ایم. اگر رقابت ها را قانونی خریده‌ایم، چرا در خبرهای ورزشی از آن استفاده نمی‌کنیم؟

اگر هم حق پخش این دیدارها را نداده‌ایم (که احتمالا همینطور است) پس چطور اصل دیدارها را زنده روی آنتن می بریم؟ چطور ممکن است میلیون‌های بیننده یک بازی را از شبکه سه به طور مستقیم ببینند، اما همین کانال روز بعد در بخش خبری 18:45 حق پخش صحنه‌های حساس بازی را نداشته باشد؟

توجه داشته باشید که شبکه‌هایی مثل اسکای یا بین‌اسپورت که حق پخش می‌پردازند و اصل بازی‌ها را مستقیم پخش می‌کنند، برای روی آنتن بردن خلاصه مسابقات در بخش‌های خبری هیچ محدودیتی ندارند.

همه اینها به کنار، ما تازه برنامه‌ای مثل "فوتبال 120" داریم که کل مسابقات مهم اروپایی را خلاصه می‌کند و با نقد و بررسی روی آنتن می‌برد!

بانک ورزش


ویدیو مرتبط :
اتفاق عجیب روی آنتن تلویزیون