کودکی که باچشم از حدقه بیرون زده متولد شد فردا مرخص می شود (+ عکس)


در اتفاقی نادر نوزادی با بیرون زدگی شدید چشم در اصفهان متولد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هفت روز پیش نوزادی در اصفهان متولد شد و به بیماری نادر بیرون زدگی چشم مبتلا بود ، که با تلاش پزشکان معالج و طی دو عمل جراحی درمان شد و در حال حاضر نیز از وضعیت مساعدی برخوردار است و فردا ترخیص می شود.

دكتر بهرام اشراقى جراح و متخصص چشم و فلوشیپ فوق تخصصى پلاستیك و ترمیمى چشم ضمن تشریح آخرین وضعیت این نوزاد اظهار داشت: بیمار فوق مورد بیرون زدگى بسیار شدید چشم در بدو تولد است ، به طوری كه كره چشم كاملا خارج از حدقه قرار داشت.

وی بیان داشت : بیمار تحت سزارین و در موعد مناسب به دنیا آمد كه با توجه به بیرون زدگى چشم به صورت اورژانس به بیمارستان فیض اصفهان منتقل شد.

اشراقی بیان داشت : در زمان تولد لایه سطحى قرنیه به دلیل در معرض هوا قرار گرفتن چشم جدا شده بود و چشم در معرض خطر زخم قرنیه و سوراخ شدگى قرار داشت، در این مرحله ماهیت كیستى توده توسط بنده مشخص شد و جهت حفظ چشم مایع داخل كیست در حد عقب رفتن چشم به داخل حدقه خارج شد و با توجه به تورم شدید ملتحمه و پلك به علت وجود طولانى مدت  ضایعه در طى دوره جنینى ، پلك دوخته شد.

وی افزود : در مرحله بعد نوزاد در بیمارستان الزهرا بسترى شده و تصویربرداریهاى لازم انجام شد، ماهیت توده به صورت كیست بسیار بزرگ در خلف و پایین كره چشم مشخص شد كه طى این مدت مجددا در حال تجمع مایع و بزرگ شدن بود ، پس از پایدار شدن شرایط نوزاد، تحت بیهوشى قرار گرفت و پس از خروج ده سی سی از مایع جهت كوچكتر شدن توده ، كل كیست از طریق ملتحمه خارج شد.

این متخصص خاطر نشان کرد: در انتها كره چشم و شبكیه معاینه شد كه خوشبختانه طبیعى است و امیدوارم این توده طى دوران جنینى با فشار احتمالی بر عصب چشم نقصى در دید نوزاد ایجاد نكرده باشد كه این موضوع طى پیگیری هاى بعدى مشخص می شود.

وی تصریح کرد: در این مورد ، مخصوصا با این شدت بسیار نادر بوده و اقدام سریع و به موقع منجر به نتیجه مناسب در نوزاد شد.


ویدیو مرتبط :
کودکی که به دعای امام زمان متولد شد