سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت الله مقتدایی:بیش از 80 درصد لیست جامعه مدرسین در انتخابات هفتم اسفند رأی آورد


 آیت الله مقتدایی:بیش از 80 درصد لیست جامعه مدرسین در انتخابات هفتم اسفند رأی آوردفارس/مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم گفت: در انتخابات هفتم اسفندماه، بیش از 80 درصد لیست جامعه مدرسین رای آورد.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در گردهمایی اعضای ستاد انتخابات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان خراسان با بیان اینکه اعضای جامعه مدرسین افرادی عالم، دلسوز، حامی نظام و رهبری هستند، اظهار کرد: امام راحل در قالب جلسه‌ای که اوایل انقلاب تشکیل شد، فرمودند که شما نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی دخالتی نکنید اما مردم را به انتخاب اصلح تشویق کنید.

وی افزود: امام در ادامه فرمودند «در تمام استان‌ها افرادی را انتخاب کنید و به مردم معرفی کنید»؛ شما برادران عزیز نیز همان‌طور که امام فرمودند، با اخلاص دل به سمت لیست جامعه مدرسین حرکت کرده و رأی دادید.

مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم به افزایش تخریب‌ها علیه این جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات به دست آمده در انتخابات هفتم اسفندماه، بیش از 80 درصد لیست جامعه مدرسین رای آورده که در مقایسه با سال گذشته که 90 درصد بوده، کاهش 10 درصدی داشته؛ این کاهش به دلیل تخریب‌هایی بود که از سوی عده‌ای صورت گرفت.

وی در پاسخ به برخی انتقادات پیرامون دلیل تشکیل شورای نگهبان، گفت: برخی می‌گویند چرا مجلس خبرگان تشکیل می‌دهید در حالی که رهبر انقلاب هنوز در قید حیات هستند؟ هنگام رحلت امام وصیت‌نامه ایشان به دست مقام معظم رهبری در سمت ریاست جمهوری قرائت شد و پس از آن، اعضای خبرگان جلسه‌ای تشکیل دادند تا برای انتخاب رهبر تصمیم بگیرند.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به مخالفت‌های طرح شده پیرامون نحوه انتخاب رهبر پس از امام راحل، خاطرنشان کرد: امروز مسئله شورای رهبری مطرح نیست در حالی که در آن دوره این موضوع وجود داشت اما اصلاح شد؛ وقتی تصمیم گرفته شد تا رهبر معظم انقلاب به‌عنوان رهبری جامعه انتخاب شوند، برخی مخالفت‌های شدیدی از خود نشان دادند اما به‌خاطر سخنان جمع حاضر و اهمیت موضوع، این مهم رقم خورد.

وی افزود: برای انتخاب رهبر مطرح شد که رهبر جامعه باید از نظر تقوا، اجتهاد، مدیریت و تدبیر، واجد شرایط باشد و تنها کسی که دارای این صفات است حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای است.

مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز اعتقاد اعضای خبرگان رهبری به مقام معظم رهبری بیشتر از ابتدای انقلاب است، تصریح کرد: امروز کشور ما در امنیت و آرامش قرار دارد که تحقق آن، تنها زیر سایه هدایت‌ها، اقتدار و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب رقم خورده است.

وی به ذلت حکومت‌های شاهنشاهی در کشور و وضعیت شاه پیش از انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: پیش از انقلاب کشور در وضعیتی قرار داشت که شاه مملکت در مقابل رئیس جمهور آمریکا همچون یک بنده عمل می‌کرد اما امروز اقتدار ایران به نقطه‌ای رسیده که به تنهایی با قدرت‌های دنیا مذاکره می‌کند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه حضور پر جمعیت و دشمن‌شکن مردم در صحنه‌های انقلاب موجب عزت کشور و اقتدار نظام است، گفت: شما با اخلاص خود در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به اصولگریان رأی دادید، پس در خدمات رهبری و اقدامات ایشان شریک هستید.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
سخنان آیت الله علم الهدی و آیت الله مقتدایی