علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ساخت بازوی مصنوعی در دانشگاه خیام مشهد


ساخت بازوی مصنوعی در دانشگاه خیام مشهدجام نیوز/ رئیس کانون رباتیک دانشگاه خیام از ساخت بازوی مصنوعی با کمک عملگرهای سیمی و ربات خانگی در این دانشگاه خبر داد که جهت شرکت در مسابقات در دست اقدام است.
سوسن صنعتی در ادامه افزود: کانون رباتیک دانشگاه خیام آذر 94 تاسیس شد ولی فعالیت‌های دانشجویی ما از سال 84 شروع شد و اولین رباتی که توسط دانشجویان ساخته شد، یک ربات مسیریاب بود که با دانشگاه صنعتی سجاد در مسابقات رباتیک شرکت کرد.
وی عنوان کرد: سال 88 برگزاری مسابقات رباتیک در سطح مشهد را دانشگاه خیام برعهده داشته است.
صنعتی در ادامه تصریح کرد: شبیه‌سازی رباتیک auto cup و کسب مقام اول در سال 94 در دانشگاه امیرکبیر، ساخت ربات شبیه‌ساز حرکت هشت پا، طراحی و ساخت هواپیمای مدل در کارگاه رباتیک خیام از فعالیت‌های کانون رباتیک خیام است.

وی افزود: خرید ربات رو‌هام به مبلغ 6 میلیون تومان که قابلیت برنامه‌ریزی هوشمند برای راه‌اندازی ربات‌های خانگی را دارد و پروژه ساخت quad همراه با قابلیت پردازش تصویر و هوش مصنوعی با اعتبار هفت میلیون و شرکت در مسابقات شبیه‌ساز رباتیک iran open در فروردین ماه 95، ساخت ربات 6RSS (پروتز‌های مصنوعی دندان) مشترک با دانشگاه فردوسی و شرکت در مسابقات robo cup iran در فروردین 95 از پروژه‌های تکمیل شده برای شرکت در مسابقات است.
صنعتی خاطرنشان کرد: ساخت بازوی مصنوعی با کمک عملگرهای سیمی و ربات خانگی و ساخت Griper دو درجه آزادی و نصب بر روی ربات رهام جهت شرکت در مسابقات از پروژه‌های برنامه‌ریزی شده برای آینده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های آزاد اسلامی، خیام، شهید منتظری، امام رضا(ع)، کانون نخبگان از اعضای هیات موسس کانون رباتیک خراسان رضوی (کمیته راهبردی) هستند که مرکز آن در دانشگاه خیام است و محمدحسین طیرانی، رئیس دانشگاه خیام، رییس هیات موسس کانون رباتیک خراسان رضوی است.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: جام نیوز


ویدیو مرتبط :
معرفی شهدای دانشگاه خیام مشهد