سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حجم مبادلات تجاری ایران و ژاپن درسال 2014 کاهش یافت/برنامه توکیو برای حضور در صنعت خودروسازی


به گزارش ایرنا از اتاق بازرگانی تهران، مسعود خوانساری در دیدار «هیرویاسو کوبایاشی» سفیر ژاپن و «کمیهیکو اینابا» مدیرکل سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) در محل اتاق افزود: تهران و توکیو در سال های گذشته بیش از سه میلیارد دلار مبادلات تجاری غیرنفتی داشتند.
وی با بیان اینکه ایران و ژاپن روابط دیرینه ای دارند، ادامه داد: هرچند روابط کشورها معمولا دچار فراز و نشیب هایی می شود اما تهران و توکیو، کمتر با نوسان در مناسبات مواجه شدند.
رئیس اتاق تهران افزود: در سال های گذشته، همکاری خوب و گسترده ای بین بخش خصوصی دو کشور شکل گرفته و به نظر می رسد با رفع مشکلات چند سال اخیر، پس از اجرای توافق هسته ای، این روابط عمیق تر شود.
وی گفت: سرمایه گذاران ژاپنی در کشورهای زیادی مشارکت داشته اند و آنچه از شرایط اقتصادی کشورمان برمی آید، نشان می دهد آنها به سرمایه گذاری در ایران نیز ابراز تمایل کرده اند.
خوانساری افزود: ایران آمادگی دارد در زمینه های مختلف اقتصادی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، حمل و نقل، تولید لوازم خانگی و نانو تکنولوژی با ژاپن سرمایه گذاری های مشترکی داشته باشد.
وی، یکی از زمینه های مساعد همکاری ایران و ژاپن را صنعت خودرو بیان کرد و گفت: در 10 سال گذشته، واردات خودرو از این کشور کاهش یافت و عمده واردات خودرو ایران از کره جنوبی است.
رئیس اتاق تهران، میزان تولید و فروش سالانه خودرو در کشور را یک تا 1.5 میلیون دستگاه خودرو بیان کرد و گفت: اکنون زمان مناسبی برای سرمایه گذاری ژاپن در ایران به صورت مشترک و یا مستقل فراهم آمده است و به این ترتیب بازار 300 میلیون نفری اطراف ایران نیز از این راه تحت پوشش قرار می گیرد.
وی، همچنین نسبت به تبادل هیات های تجاری با ژاپن اعلام آمادگی کرد و گفت: رفت و آمد هیات های تجاری، شناخت خوبی از ظرفیت های اقتصادی و زمینه های مناسب و مورد علاقه همکاری را برای دو طرف فراهم می کند.
کوبایاشی سفیر ژاپن در تهران نیز در این نشست ظرفیت بالای صنعت خودرو در ایران را خاطرنشان ساخت و گفت: همکاری دو کشور در این بخش امیدوارکننده است و اعمال تحریم ها موجب شد تا صنعت خودروسازی ایران نتواند توانمندی های خود را به نمایش بگذارد.
وی گفت: با رفع تحریم ها باید منتظر انقلابی بزرگ در خودروسازی ایران شد.
سفیر ژاپن افزود: این کشور با فناوریی که در اختیار دارد و ایران نیز با توجه به ظرفیت های صنعتی و نیز بازار مناسبی که از آن بهره مند است، می توانند در آینده ای نزدیک همکاری های مشترک داشته باشند.
همچنین کمیهیکو اینابا، مدیرکل سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) گفت: سفر به تهران با هدف جست وجو برای یافتن شرکای تجاری از ایران آغاز شده است. معتقدم با رفع تحریم ها، صنعت خودروسازی در ایران حرکت رو به جلو خواهد داشت و ژاپن می تواند در این زمینه سهم داشته باشد.
وی برگزاری نمایشگاه خودرو در توکیو را فرصتی برای فعالان اقتصادی ایران در این صنعت دانست که با حضور در آن از نزدیک با دستاوردهای این بخش آشنا شوند.
پیش از این 'هیووفومی کاتاسه' مدیرکل سیاست گذاری وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن در تهران ضمن ابراز آمادگی ژاپن برای گسترش همکاری های تجاری، صنعتی و اقتصادی با ایران اظهار داشت: ژاپن در جریان تلاش های دولت ایران برای گسترش همکاری با کشورهای مختلف جهان در حوزه های مختلف قرار دارد و امیدوار است با توجه به توافق برجام همکاری های خود را با ایران گسترش دهد.
وی گفته بود: ژاپن امیدوار است تا پیش از برداشته شدن همه تحریم های ایران، گام های نخست همکاری های خود را بردارد و تشکیل کارگروه تخصصی میان ایران و ژاپن را مورد تاکید قرار داد.
اقتصام (1) ** 1559 ** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حجم مبادلات تجاری ایران و عمان