فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اولین دوره فیلم «منجی» برگزار می‌شود


به گزارش خبرگزاری فارس، سیدمجید امامی رئیس بنیاد پژوهش‌ و نشر مسجد مقدس جمکران با اعلام این خبر گفت: مسجد مقدس جمکران در زمینه ترویج فرهنگ انتظار در بستر هنر و رسانه دغدغه‌های زیادی دارد و با توجه به اثرگذاری سینما بر روی مردم، هنوز در زمینه سینمای مهدوی و موضوعات انتظار و موعودگرایی فیلم‌ها و آثار شاخص سینمایی نداریم که بخواهیم جشنواره‌ای در این زمینه برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه با فقر و خلا در سینمای موعودگرایی مواجه هستیم، افزود: با وجود تولید و پژوهش‌هایی علمی و هنری مؤسسات مختلف، همچنان فقر و خلا سینمای موعودگرایی و توجه به موضوع مهدویت وجود دارد.
امامی ابراز داشت: تأسیس دبیرخانه دائمی فیلم منجی یک ضرورت است، اما در این عرصه هنوز در ابتدای مسیر قرار داریم و موعودگرایی و آینده‌سازی بر اساس اندیشه‌های مهدوی هنوز در سینمای ایران تبلور چندانی نداشته است.
وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مسجد مقدس جمکران با همکاری مدرسه اسلامی هنر در این زمینه به دنبال مطالبه‌گری است که در این راستا به دنبال شناسایی و اکران برترین‌ آثار سینمایی ایران و جهان در موضوعات مهدوی و انتظار هستیم.
رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مخاطب اصلی سالانه فیلم انتظار سینماگران، حوزویان و متولیان سینما هستند، افزود: به دنبال آن هستیم تا پاسخ این پرسش‌ها را که در عرصه موعودگرایی در سینما چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی می‌بایست انجام شود و راه‌های برون رفت از خلا‌های موجود در این عرصه در سینما چیست را از مخاطبان این سالانه دریافت کنیم.
وی افزود: چهار قطب سینما در سالانه فیلم منجی مورد بررسی قرار می‌گیرد که سینمای هالیوود به دلیل اینکه آخرالزمان‌گرایی را دنبال می‌کند، سینمای اروپا که مسیحت‌گرایی را ترویج می‌کند؛ سینمای شرق و سینمای ایران که موضوعات موعودگرایی را مورد توجه قرار می‌دهد از جمله آن‌ها است.
*«بحران آخرالزمان و امید» محور برگزاری اولین دوره سالانه فیلم منجی
امامی بیان داشت: سالانه فیلم منجی با هدف طرح، بحث و اکران آثار مهدوی و موعودگرایی برگزار می‌شود که موضوع بحران آخرالزمان و امیدمحور برگزاری اولین دوره آن است.
وی گفت: آثار مختلفی از دنیا در عرصه سینما انتخاب خواهند شد و در روزهای 5 و 6 خرداد در سینمای تخصصی مدرسه اسلامی هنر اکران خواهد شد.
دبیر سالانه فیلم منجی اظهار داشت: در سالانه فیلم منجی برگزیده و مراسم تجلیل نخواهیم داشت و آثار نیز توسط گروهی هفت نفره از طلاب متخصص در امر هنر سینما و مهدودیت منتخب می‌شوند.
وی با اشاره به برنامه اختتامیه سالانه فیلم منجی ادامه داد: اختتامیه در روز 6 خرداد ماه جاری با حضور سینماگران و صاحب‌نظران این عرصه در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

امامی خاطرنشان کرد: از میان 60 اثر سینمایی از سینمای هالیود، سینمای شرق، سینمای اروپا و سینمای ایران 8 اثر منتخب اکران خواهد شد.
وی افزود: هدف ما کمک کردن و تحریک فضای موجود و افزایش تعامل با هنرمندان برای تبدیل آموزه‌های مهدوی به ایده‌های فیلمی است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پنجمین دوره جشنواره بازی های رایانه ای برگزار شد