داستان هایو واقعی/ نمونه ای از تلاش ناموفق منافقان در اردوگاه اسرای ایرانی


داستان هایو واقعی/ نمونه ای از تلاش ناموفق منافقان در اردوگاه اسرای ایرانی

آزادگان دفاع مقدس/ هر وقت مراسم دعا و یا جشن داشتیم، نهایت سعی خود را می کردیم تا عراقی ها بویی از قضیه نبرند؛ چرا که اگر در حین اجرای مراسم سر می رسیدند، هرچه داشتیم و نداشتیم، از بین می رفت. البته عراقی ها هم طوری وانمود می کردند که اصلاً هیچ اتفاقی در اردوگاه نیفتاده است.
به رادیو یا منابع خبری دسترسی نداشتیم؛ به همین جهت، از رادیو و تلویزیون و روزنامه های عراقی که هرچند وقت برایمان می آوردند، استفاده می کردیم و اخبار آن را برعکس کرده، به اخبار صحیح پی می بردیم. هر عملیاتی که نیروهای اسلام می کردند، یک سر و صدایی توی رسانه های گروهی عراق ایجاد می شد و ما می فهمیدیم که عملیات شده است. برای اینکه بفهمیم نیروهای خودی در این عملیات تا چه حد موفق بوده اند، در اخلاق و رفتار مسئولان و می فهمیدیم موفقیت رزمندگان اسلام زیاد بوده است و چند روز بعد هم، سربازان را با استفاده از شیوه خاصی تخلیه اطلاعاتی می کردیم و به اخبار مورد نظرمان دست می یافتیم.
در کنار تمام این مسائل، عراقی ها سعی می کردند از نظر فرهنگی روی ما کار کنند. یکی از حربه های آنها در این زمینه، آوردن تلویزیون رنگی برای آسایشگاه ها بود که آن هم با شکست مواجه شد. هرچند وقت یک بار، اعضای سرسپرده گروهک منافقین می آمدند و می گفتند: «شما اینجا هستید و نمی دانید در ایران چه خبر است! همه مردم ریخته اند توی خیابان ها و علیه رژیم{امام} خمینی تظاهرات می کنند. شما چرا با اینها (عراقی ها) که این قدر مهربان هستند، همکاری نمی کنید…»
بچه ها گوش شان از این حرف ها پر بود و اصلاً به آن بیچاره های آواره محل نمی گذاشتند.
یکی از روزها، «شیخ علی تهرانی» ملعون آمد اردوگاه ما و شروع کرد به پرت وپلا گفتن. وسط سخنرانی، یکی از بچه ها بلند شد و با صدای بلند گفت: «الموت لشیخ علی!»
بقیه بچه ها هم با صدای بلند، آن را تکرار کردند. به این ترتیب، کل برنامه سخنرانی به هم خورد و بچه ها هم متفرق شدند. عراقی ها گفتند: «کسی را که برنامه سخنرانی را با شعار دادن به هم زد، می بریم بغداد، دادگاه نظامی…»
شیخ علی تهرانی که حسابی ترسیده بود، گفت: «من رضایت می دهم. لازم نیست او را ببرند بغداد…»

راوی: آزاده محمدرضا صادقی

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
خاطره طنز اردوگاه اسرای ایرانی