سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اندونزی رئیس قاچاقچیان بین المللی هنگ کنگی رابه اعدام محکوم کرد


ایرنا/ دادگاه عالی اندونزی روز شنبه برای رییس قاچاقچیان هنگ کنگی که در سراسر جهان فعالیت می کرد و در اندونزی دستگیر شده بود، حکم اعدام صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادگاه عالی اندونزی امروز برای وون چی پینگ، سرکرده قاچاقچیان بین المللی هنگ کنگ حکم اعدام صادر کرد.
این قاچاقچی بین المللی متهم است 860کیلوگرم ماده مخدر شیشه امفتامین را باهماهنگی قاچاقچیان بین المللی ازمالزی به داخل اندونزی قاچاق کرده بود.
براساس این گزارش، دولت اندونزی سه سال این قاچاقچی را که سرکرده یک باند بزرگ بین المللی مواد مخدر است، زیرنظر داشت تا سرانجام او را در ژانویه سال جاری میلادی (دی ماه گذشته) به همراه چند همدست دیگرش دستگیر کرد.
ام آریفین، قاضی و رییس دادگاه غرب جاکارتا هنگام صدور این حکم با اعلام اینکه قانون اساسی اندونزی برای هر مقدار قاچاق مواد مخدرحکم اعدام صادر می کند، افزود: دولت اندونزی به ویژه در دوره رییس جمهور فعلی، خود را متعهد می داند تا به هر طریق ممکن با قاچاق مواد مخدر در سطح بین الملل مبارزه کند.
وی همچنین گفت که دستگاه قضایی اندونزی تاکنون 14قاچاقچی بزرگ بین المللی را اعدام کرده که 12 تن از آنها خارجی بودند.
23 خردادماه گذشته بود که پلیس اندونزی دو قاچاقی مواد مخدر دیگر اهل هنگ کنگ که یکی از آنان 17 ساله بود و دیگری نیز 25 سال داشت را به همراه پنج کیلوگرم مواد مخدر صنعتی بازداشت کرد.
درست یک هفته بعد بود که یک تبعه 56 ساله دانمارک نیز در فرودگاه جاکارتا به همین جرم دستگیر و پس از مدتی به همراه دو قاچاقچی مالزیایی اعدام شد.
رییس جمهوری اندونزی که ازمهرماه سال گذشته سکان هدایت کشورش را دردست گرفته، با رشد روزافزون معتادان و قاچاق مواد مخدر مواجه شده است؛ وی برای مقابله با این پدیده بار دیگر اجرای احکام متوقف شده اعدام در آن کشور را آغاز کرد.
مقامات اندونزی ازسال 2008 میلادی اجرای احکام اعدام را متوقف کرده بودند اماازسال گذشته اجرای این احکام در میان مخالفت گروه های مخالف حکم اعدام، بار دیگر آغاز شد و چهار تن در سال 2013 میلادی و 6 تن دیگر که خارجی هم بودند در شهریور ماه قبل اعدام شدند.


ویدیو مرتبط :
مردم ازاری به سبک هنگ کنگی