سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دیدار پدر ستایش قریشی با یادگار امام / توصیه «سید حسن» به مهاجرین افغان: به مشاغل پایین راضی نشوید


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دیدار پدر ستایش قریشی با یادگار امام / توصیه «سید حسن« به مهاجرین افغان: به مشاغل پایین راضی نشویدیادگار گرامی امام با بیان اینکه جامعه مهاجرین افغان عدم رضایت به مشاغل پایین و پیشرفت را هدف خود قرار دهد، تأکید کرد: ان شاء الله  فضایی فراهم گردد که مهاجرین افغان که در ایران حضور دارند، بتوانند به  افغانستان بازگردند تا آینده این کشور در اختیار نخبگان محب اهل بیت قرار گیرد. 

به گزارش «انتخاب»، آیت الله سید حسن خمینی در دیدار جمعی از علما و اقشار مختلف مهاجرین کشور افغانستان که در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد، با اشاره به تلخی های حضور در غربت، ایجاد تشکل را یکی از راههای کاهش این تلخی ها دانست و بر ضرورت پیوند میان مردم و روحانیون افغان ساکن در ایران تأکید کرد.

وی با تأکید بر توجه روحانیون به ذائقه و اقتضائات نسل جوان و تحصیلکرده، گفت: اگر مهاجرین افغان توان علمی و فنی خود را بالا ببرند قدرت آنان نیز افزایش می یابد.

یادگار امام افزود: همواره به مهاجران افغان توصیه کرده ام و اکنون نیز می گویم که فرزندان تان در رشته های مختلف تحصیل خود را ادامه دهند، چرا که آینده افغانستان را هیچ کس بهتر از فرزندان شیعیانی که در جامعه ما تربیت یافته اند، نمی توانند اداره کنند. 

وی با بیان اینکه جامعه مهاجرین افغان عدم رضایت به مشاغل پایین و پیشرفت را هدف خود قرار دهد، تأکید کرد:  ان شاء الله  فضایی فراهم گردد که مهاجرین افغان که در ایران حضور دارند، بتوانند به  افغانستان بازگردند تا آینده این کشور در اختیار نخبگان محب اهل بیت قرار گیرد. 

در ابتدای این دیدار خانم میترا قدیمی معاون اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران در سخنانی به نمایندگی از خانواده ستایش قریشی یکی از اتباع افغانستان که اخیرا در ورامین به قتل رسید و در این دیدار نیز حضور داشتند، از یادگار گرامی امام به خاطر ابراز همدردی با خانواده مرحومه تشکر کرد و این پیام را دارای بازتابی مثبت در داخل و خارج کشور و میان اتباع افغان دانست.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین علی ناطقی از روحانیون افغان ساکن ایران و آقای حاج خانشیر رحیمی رئیس شورای هماهنگی هیأت های مذهبی مهاجرین افغان سخنانی را ایراد کردند.

در این دیدار آیت الله جوادی استاد حوزه های علمیه کابل، قم و شهرری، آقای عارفی رییس دفتر مرجع تقلید شیعیان افغانستان آیت الله محقق کابلی در ایران، آقای محقق مولف و نویسنده افغان و اقشار مختلف مهاجرین افغان در ایران حضور داشتند.

در حاشیه دیدار مهاجرین افغان با سید حسن خمینی، آقای شیرآقا قریشی پدر ستایش قریشی با یادگار گرامی امام ملاقات کرد.

سید حسن خمینی ضمن تسلیت مجدد و ابراز همدردی، صبر و اجر خانواده آن مرحومه را از خداوند متعال مسألت کرد.

در این ملاقات کوتاه، پدر ستایش قریشی نیز از همدردی یادگار امام و اقشار مختلف ملت ایران قدرانی کرد.

 لازم به ذکر است 21 فروردین ماه سال جاری، پسری ۱۷ ساله در ورامین، دختر شش ساله افغانی به نام ستایش قریشی را به قتل رساند.


ویدیو مرتبط :
سه توصیه امام به سید حسن خمینی