علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



دلیل افزایش تصادف در تونل شماره ۵ محور چالوس تشریح شد


خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بروز عوارض طبیعی در محورهای کوهستانی اجتناب ناپذیر است، محور کرج - چالوس یکی از محورهای مهم کوهستانی کشور محسوب می شود که هر ساله تعدادی از هم وطنانمان به علت بارندگی های مدوام و ریزش سنگ از کوه جانشان را از دست می دهند.

در گفتگویی با رئیس پلیس راه استان البرز و معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان میزان بالای تصادفات در محدوده تونل شماره پنج را جویا شدیم.

سرهنگ رضا اکبری، رئیس پلیس راه استان البرز، در پاسخ به این پرسش «چرا حوادث رانندگی در محدوده تونل شماره پنج محور کرج – چالوس بیش از نقاط دیگر این محور است» اظهار کرد: ریزش آب از سقف این تونل باعث افزایش حوادث رانندگی در این محدوده می شود.

وی در ادامه گفت: رانندگان به محض ورود به این تونل با لغزندگی سطح جاده مواجه می شوند کم کردن سرعت نیز جوابگو نبوده و باعث وقوع تصادف می شود.

رئیس پلیس راه استان البرز در ادامه به ارائه آمار تصادفات در محورهای استان پرداخت و گفت: از مهرماه سال جاری تا کنون ۴۵ نفر بر اثر حوادث رانندگی در محورهای استان جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته است و تعداد متوفیان در این مدت ۲۰ نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر بوده است.

وقوع ۲۱۳ تصادف از ابتدای سال تا کنون در محدوده تونل شماره ۵

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۳۹ فقره تصادف منجر به فوت اتفاق افتاده است که نسبت به مدت مشابه ۱۵درصد کاهش داشته است، گفت: در این زمان ۱۴۷ نفر مجروح شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ نفر بیشتر بوده که نشان از ۳۶ درصد افزایش است.

به گفته رئیس پلیس استان البرز در مدت یاد شده ۱۱۹ فقره تصادف منجر به جرح رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

در ادامه داوود رجبی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز به ارائه آمار تصادفات از ابتدای سال جاری تا کنون در محدوده تونل شماره پنج محور چالوس اشاره کرد و گفت: از یکم فروردین ماه جاری تا ۲۶ دی ماه یعنی روز گذشته ۲۱۳ حادثه در محدوده تونل پنج محور چالوس حادث شده است.

وی در ادامه تعداد مصدومان ۲۱۳ حادثه تصادف در محدوده تونل شماره پنج را ۳۲۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۶۲ نفر مصدومانی بوده اند که در محل حادثه اقدامات درمانی را دریافت کرده و ۱۸۶ نفر دیگر مصدومانی بوده اند که به مراکز درمانی و بیمارستان منتقل شده اند.

این در حالی است که به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز روز گذشته یعنی ۲۶ دی ماه ۱۵ حادثه تصادف در محدوده تونل شماره ۵ اتفاق افتاد که در مجموع ۲۶ مصدوم بر جای گذاشت ۱۶ مصدوم سرپایی مدوا شدند و ۱۰ مصدوم دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

عملیات ایمنی محور کرج - چالوس اعتبار زیادی می خواهد

در ادامه باید گفت؛ اداره راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز متولی ایمن سازی این محور است. عباس صفری مدیر اداره راهداری استان البرز در خصوص ایمن سازی محور کرج - چالوس پیشتر به مهر گفته بود: شرایط آب و هوایی محور چالوس و فرسایش سریع سنگ ها یکی از عمده ترین دلایل بروز حوادث رانندگی است.

صفری گفت: حوادثی از قبیل ریزش سنگ از کوه و لغزندگی سطح جاده باعث شده برخی از هم وطنانمان جانشان را از دست بدهند.

مدیر اداره راهداری استان البرز افزود: در این محور عملیات های ایمن سازی شامل بهسازی دیواره های ضامن، دیواره های حائل، روشنایی محور، خط کشی محور کرج - چالوس، آسفالت سازی نقاط حادثه خیز و نصب تابلوهای زرد و فسفری رنگ اطلاع رسانی در طول جاده به صورت مستمر و فصلی انجام می شود.

وی گفت: بانصب تابلوهای هشدار دهنده به مردم اطلاع رسانی می شود که در مکان هایی از محور چالوس که احتمال ریزش سنگ از کوه وجود دارد توقف نکنند.

مدیر اداره راهداری اداره راه و شهرسازی استان البرز در پایان با تاکید بر اینکه دو سال گذشته ۳ و نیم میلیارد تومان برای ایمن سازی محور چالوس هزینه شده است، گفت: سال گذشته اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در این محور برای افزایش باند سرعت که به کاهش ترافیک منجر شود و اعتباری بالغ بر ۸ و نیم میلیارد تومان برای تعریض باند های محدوده خرگوش دره هزینه شده است.


ویدیو مرتبط :
ماجرای افزایش کرایه تاکسی ها به دلیل افزایش قیمت بنزین