فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دفترچه راهنمای هدایت تحصیلی و ثبت نام دانش آموزان پایه دهم منتشر شد


مسعود ثقفی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآهم آوردن فرصت عادلانه و تسهیل دسترسی و ثبت نام دانش آموزان در رشته محل متنوع پایه دهم را از اهداف تدوین دفترچه راهنمای هدایت تحصیلی و ثبت نام دانش آموزان پایه دهم است.
ثقفی گفت: در این دفترچه راهنما كلیات هدایت تحصیلی و فرآیند امتیار نهایی برای ثبت نام در دبیرستان ها و هنرستان های دولتی و هیات امنایی و اطلاعات لازم برای آگاهی دانش آموزان و والدین آنان برای انتخاب شاخه، رشته تحصیلی و انتخاب مدرسه مناسب در چارچوب ضوابط و مقررات و در محدوده جغرافیایی ارائه شده است.
سخنگوی اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: مدیران مدارس دوره اول متوسطه در زمان مقرر و با برنامه ریزی مناسب نسبت به توجیه كامل دانش آموزان و اولیا براساس محتوای این دفترچه اقدام می كنند تا ثبت نام فارغ التحصیلان پایه نهم در تابستان سال جاری با زمان بندی مقرر و با شرایط مطلوب انجام شود.
ثقفی با بیان اینكه مفاد دفترچه راهنمای هدایت تحصیلی و ثبت نام دانش آموزان پایه دهم ویژه مدارس دولتی عادی و هیات امنایی است گفت: ثبت نام در مدارس خاص شامل نمونه دولتی، شاهد، فرهنگ، استعدادهای درخشان، وابسته و غیردولتی تابع ضوابط و مقررات ویژه است.
وی با بیان اینكه ثبت نام در مدارس دولتی عادی و هیات امنایی رایگان است افزود: پرداخت هرگونه هزینه در این مدارس مشروط به استفاده از كلاس های فوق برنامه است كه پس از شروع سال تحصیلی تعیین و ابلاغ می شود.
ثقفی خاطرنشان كرد: انتخاب و شركت در كلاس های فوق برنامه این مدارس اختیاری است.
سخنگوی اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینكه در فرآیند تعیین رشته تحصیلی علاوه بر علاقه و استعداد دانش آموزان، امكانات اجرایی آموزش و پرورش و اولویت های نیاز جامعه تاثیرگذار است، افزود:چنانچه تعداد افراد واجد شرایط اولیه(سوابق تحصیلی و بررسی های مشاوره ای) بیش از امكانات و ظرفیت دبیرستان ها و هنرستان های دولتی و هیات امنایی باشد، داوطلبان هر رشته براساس امتیاز كسب شده در هدایت تحصیلی انتخاب خواهند شد.
وی گفت: دانش آموزان پایه نهم برای ثبت نام در مدارس دولتی عادی و هیات امنایی باید تا 31 اردیبهشت ماه جاری برگ تقاضای ثبت نام را از دفترچه محل تحصیل خود دریافت و پس از تكمیل به مدیر مدرسه تحویل دهند.
ثقفی افزود: چنانچه داوطلبان به دلیل عدم ظرفیت، موفق به ثبت نام در انتخاب اول خود نشوند، باید براساس اولویت های بعدی خود كه از سوی ستاد ثبت نام منطقه تعیین می شود، اقدام كنند.
سخنگوی اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان كرد: رسیدگی به هرگونه درخواست یا اعتراض در انتخاب رشته تحصیلی و مدرسه محل ثبت نام در پایه دهم و همچنین عملكرد مدارس براساس مفاد این دفترچه راهنما توسط ستادهای ثبت نام منطقه انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، دفترچه راهنمای هدایت تحصیلی و ثبت نام دانش آموزان پایه دهم در پنج فصل تدوین شده كه در فصل اول؛ كلیات هدایت تحصیلی و فرآیند محاسبه امتیاز نهایی، ساختار نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و جدول مواد درسی دوره دوم متوسطه(عناوین و ساعات دروس)، در فصل دوم آشنایی با انواع مدارس دوره دوم متوسطه، در فصل سوم اطلاعاتی درباره رشته محل ها، مختصات و محدوده ثبت نام دبیرستان های نظری، هنرستان های فنی و حرفه ای و كاردانش (دولتی و هیات امنایی) آورده شده است.
همچنین در فصل چهارم نمون برگ های ثبت نام در دبیرستان ها و هنرستان های دولتی و هیات امنایی از جمله گواهی ثبت نام، جدول زمانبندی ثبت نام مدارس دوره دوم متوسطه شهر تهران، راهنمای آدرس و تلفن دبیرستان ها و هنرستان های دولتی و هیات امنایی آورده شده است.
دفترچه راهنمای هدایت تحصیلی و ثبت نام دانش آموزان پایه دهم هفته جاری از طریق مدارس در اختیار دانش آموزان و اولیا قرار خواهد گرفت. این دفترچه به صورت الكترونیكی در سایت آموزش و پرورش شهر تهران نیز قابل دسترسی است.
تهرام/7245/1831

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مشکل ثبت نام دانش آموزان پایه دهم در مدارس آذربایجان غربی