انتقال عوارضی تهران_قم به بعداز فرودگاه امام


معاون شهردار تهران از انتقال عوارضی تهران ـ قم به بعد از فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد و گفت:‌ البته زمان انجام این کار مشخص نیست.

به گزارش فارس،‌ مجتبی عبدالهی امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دومین نگارخانه به وسعت یک شهر خبر داد و گفت:‌ بیش از هزار اثر در 4 هزار سازه تبلیغاتی در سطح شهر نمایان می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه این کار از روز گذشت ها؛از شده است، گفت:‌ تا 10 خرداد این اثرها بر روی بیلبوردها نمایان است.

عبدالهی به اعیاد شعبانیه و هفته آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: ‌700 اثر داریم که دو سوم آن ایرانی است و یک سوم اثرها خارجی است. مابقی آثار در وصف امام زمان و در ارتباط با موضوع هفته خرمشهر و آزادسازی خرمشهر است.

به گفته عبدالهی حقوق معنوی این آثار در نظر گرفته شده است.

معاون شهردار تهران در خصوص نمایشگاه کتاب که در شهر آفتاب برگزار شد، گفت:‌ بیش از 90 درصد ناشرین از برگزاری نمایشگاه کتاب رضایت کامل داشته و درخواست کردند که سال بعد نیز نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود.

به گفته عبدالهی جمعیت بازدیدکننده از نمایشگاه کتاب امسال 25 درصد افزایش داشته و در موضوع فروش هم این 25 درصد لحاظ شده است.

وی تأکید کرد:‌ شهرداری تهران آمادگی دارد تمام نمایشگاه‌ها در مجموعه شهر آفتاب برگزار شود.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: البته پیگیر هستند که فروشگاه شهروند و سازمان میادین به صورت دائم در نمایشگاه آفتاب مستقر شود.

به گفته معاون شهردار تهران 2 میلیون و 500 هزار نفر در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب از شبکه مترو استفاده کرده و سر فاصله قطارها به 5 تا 6 دقیقه رسیده است.

وی در خصوص استقرار نیروهای آتش‌نشانی در نمایشگاه کتاب، گفت:‌ 150 نیرو در سه شیفت با سه دستگاه خودرو در ایام برگزاری نمایشگاه مستقر بودند و حتی در برخی از روزها تعداد نیروها افزایش یافت.

عبدالهی در خصوص آب‌گرفتگی در نمایشگاه توضیحاتی ارائه کرد و گفت:‌ یکی از چاه‌های جذبی نتوانست آب را به درستی تخلیه کند در نتیجه در برخی نقاط ارتفاع آب به لبه جدول رسید که البته موضوع خاصی نبود و مشکل را به زودی برطرف کردیم.

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص برگزاری نمایشگاه گل در شهر آفتاب، گفت:‌ باید طراحی‌های لازم برای نگهداری گل صورت گیرد شاید در آینده شرایط به گونه‌ای باشد که بتوانیم نمایشگاه گل را در این محل برگزار کنیم.

به گفته عبدالهی سهم ما از صادرات گل 2 درصد است.

وی در ادامه گفت:‌ اگر 50 شاخه گل صادر کنیم پول آن به اندازه یک بشکه نفت است.

عبدالهی در خصوص جمع‌آوری عوارضی تهران قم گفت:‌ این عوارضی از نقطه فعلی جمع‌آوری و به بعد از فرودگاه منتقل می‌شود البته هنوز زمان انتقال آن مشخص نیست.

وی ادامه داد: البته ما خیلی تلاش کردیم که در ایام برگزاری نمایشگاه این امر رخ دهد ولی نشد.


ویدیو مرتبط :
فرار یک خودرو از عوارضی و تلاش ناموفق کارکنان عوارضی برای متوقف کردن آن