فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ایجاد دو عرصه جدید در حوزه ی مهاجرین؛ بالا بردن سواد رسانه‌ای و توانمندی در سخنوری


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم در دنیای امروز با توجه به اهمیت رسانه و تأثیرگذاری آن بر زندگی و نوع ارتباط افراد با یکدیگر، آشنایی با این فرآیند به یک امر مهم در زندگی افراد تبدیل شده است و به گفته کارشناسان رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای افراد از جمله امور مهمی است که در جامعه باید صورت گیرد.

با توجه به اهمیت این نکته که مهاجرین افغانستانی همچون دیگر افراد در این جامعه زندگی می‌کنند و از حق آموزشی برخوردار هستند، باشگاه خبرنگاران ایران با برگزاری دوره آموزشی رسانه ویژه مدیران و فعالان رسانه‌ای مهاجرین افغانستانی، کار خود را در این راستا آغاز کرده است.

این دوره که به پیشنهاد دفتر منطقه‌ای افغانستان، پاکستان و شبه‌قاره خبرگزاری تسنیم و با همت موسسه آموزشی خبرنگاران ایران و حمایت انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران برگزارشده است با استقبال خوبی از طرف مهاجرین روبه‌رو شده است.

مدت زمان آموزشی این دوره 24 ساعت است و محتوای آموزشی آن عبارتست از:- بررسی و آشنایی با تکنیک‌های عملیات روانی رسانه- بررسی و آشنایی با نقش شبکه‌های پیام رسان مبتنی بر تلفن هوشمند همراه (تلگرام، واتس اپ و...)- روش‌های جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل اطلاعات رسانه

مدرس این دوره آموزشی دکتر «جهان شاهی» رئیس سابق دانشکده خبر مشهد مقدس، است که این دوره را یک دوره کابردی برای برای شرکت کنندگان خواندند. این کلاس‌ها برای دو گروه از علاقه‌مندان آقا و خانم هر روز برگزار می‌شود و قابل ذکر است در پایان این دوره به شرکت کنندگان پس از ارزیابی و آزمون گواهینامه دوره نیز اهدا خواهد شد.اتفاق خوب دیگری که از طرف خود مهاجرین این روزها اتفاق افتاده است حضور پرشور سخنوران مهاجری بوده است که مهارت خود را در این عرصه به نمایش گذارده‌اند. چندی قبل اولین دوره مسابقه سخنرانی و فن بیانی که با یک مسابقه کار خود را آغاز کرد. این مسابقه که با همت موسسه علمی و آموزشی«فن بیان رسا» و با همکاری موسسه فرهنگی «در دری» در دو مرحله مقدماتی و نهایی اجراشد و در پایان به سه نفر برگزیده جوایزی نیز اهدا شد.

در این مسابقه که دانشجویان مهاجر افغانستانی و دانش آموختگان موسسه فن بیان رسا با هم به رقابت پرداخته بودند، باید مواردی همچون زبان بدن، محتوای ارائه ،تلفظ مناسب کلمات، ساختارهای جملات، تن صدا، شروع و پایان مناسب و پوشش و... را برای برگزیده شدن رعایت می‌کردند.

در مرحله نهایی که اساتید برجسته‌ای از همزبان ایرانی و افغانستانی مانند «ابوطالب مظفری» سردبیر نشریه دردری  و شاعر مطرح افغانستانی، «علیرضا نبی» سخنران برجسته و کارآفرین نمونه کشوری و دارای مدرک دکترای اقتصاد، «راضیه حافظ» استاد روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد و سخنران حوزه‌های مهارتی و «زهرا حسین‌زاده» شاعر و نویسنده افغانستانی و دارای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه، و «محمد علیزاده» یکی از سخنرانان برجسته مهاجرین، و مدیر موسسه فن بیان رسا ،داوری این مسابقه را به عهده داشته‌اند.در این مسابقه که با جمعیت بسیار خوب جوانان مهاجر افغانستانی و دوستان و همزبانان ایرانی مواجه  شده بود صحبت‌ها و ارائه‌های خوبی رد و بدل شد که خاطره‌ای بسیار شیرین را برای همه به یادگار گذاشت.

طی این مراسم علیرضا نبی نیز در سخنان پایانی هم صحبت‌های خوبی را با حضار داشتند که یکی از مهمترین نکات آن این بود که اعلام کردند: «همه سخنوران برای آموزش چیزی به دیگران باید سه اصل را رعایت کنند:

1-سخنانشان جذاب باشد2- مفید و موثر باشد3-در راه رضای خدا و برای او باشد، آنوقت است که می‌توان آموخته‌های خود را به دیگران نیز بیاموزیم. در ادامه وی تلاش و پشتکار شرکت کنندگان در این مسابقه را مورد تحسین قرار داد و از چنین رخ دادی اظهار شادمانی کرد.

از اهداف این مسابقه می توان به :• رشد و شکوفایی بلاغت و فصاحت و بهبود مهارت سخنرانی• بهبود روابط بین فردی و تاثیرگذاری در اجتماع• فراهم کردن بستری پویا برای ایجاد ارتباطات انسانی شبکه سازی• مهیا کردن بستری برای معرفی ایده ها و نظریات جدید و اثر بخش• ایجاد انگیزه برای مطالعات تخصصی افراد در زمینه های مختلف اشاره کرد.

آنچه که این توانمندی‌ها و تلاش‌ها را زیباتر کرده است حضور برادرانه و دوستانه ی برادران مهاجر و ایرانی در کنار یکدیگر است که عرصه های این چنینی را برای پیشرفت و بالا بردن سطح دو جامعه با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی بوجود اورده است و امید است که این تلاش‌ها با نتایج خوبی همراه باشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
BBC - حقه های رسانه ای - سواد رسانه ای (با کیفیت)