سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قرار مجرمیت بقایی هنوز صادر نشده/پرونده ستاد سوخت قطعا به دادگاه می‌رود


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نود و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره این پرسش که پرونده بقایی به کجا انجامید و وی آزاد شده است، اظهار داشت: هنوز قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر نشده است.

سخنگوی قوه‌قضاییه ادامه داد: سه بار مدت بازداشت موقت وی تمدید شد و بعد از آن تحقیقاتی انجام پذیرفت و مدتی در اختیار تیم اطلاعاتی و قضایی بود. بعد از تحقیقات بازپرس به تناسب اتهامات پرونده قرار صادر می‌کند این قرار باید متناسب با اتهامات و شخصیت طرف و احتمال متواری شدن وی انجام بگیرد؛ در اینجا معیار مشخصی وجود ندارد که باید قرار وثیقه و کفالت صادر شود.

معاون اول قوه قضاییه افزود: مجموعه شرایط متهم و آن عناوین اتهامی اعم از مسائل مالی و غیرمالی حائز اهمیت است چرا که براساس اینها محاسبات می‌شود و قرار را قاضی تبدیل می‌کند و بعد از قرار هم وکیل متهم می‌تواند اعتراض کند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: ابتدا قرار وثیقه صادر می‌شود و بعد تبدیل به کفالت و وجه الکفاله خواهد شد که در مورد این پرونده مدتی تحقیقات تمام شده و قرار مجرمیت صادر نشده است و حمید بقایی با وجه‌الکفاله آزاد است.

**توضیحات اژه‌ای درباره مدیرعامل سابق ستاد حمل و نقل سوخت

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مدیرعامل سابق ستاد حمل و نقل سوخت به اتهامات مالی پرونده‌های در دادسرای کارکنان دولت دارد یا خیر و چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: اقدامات مفصلی درباره این پرونده شده و تیم‌های اطلاعاتی و قضایی تحقیقات زیادی را انجام داده و این فرد مدتی برای تحقیقات بازداشت بود.

معاون اول قوه قضاییه گفت: حتی از کسانی که با وی در ارتباط بوده است نیز تحقیقاتی به عمل آمده است؛ مواردی که برای پیگیری عموم است به طور حتم زمان‌بر خواهد بود.

محسنی اژه‌ای گفت: در این خصوص کار تحقیقات ادامه دارد و کیفرخواست صادر شده است؛ به طور حتم این پرونده به دادگاه خواهد رفت و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

*درگیری در یکی از شهرهای جنوب شاید انتخاباتی بوده است

وی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا ناامنی‌هایی در شوشتر و یا آدم‌ربایی در دزفول اتفاق افتاده است یا خیر، گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران یکی از امن‌ترین نقاط منطقه محسوب می‌شود اما این امنیت بدان معنا نیست که هیچ جرمی در داخل اتفاق نمی‌افتد.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: گاهی فردی با انگیزه شخصی یا طایفه‌ای مرتکب جرمی می‌شود که در خصوص این مورد مطرح شده است قضایایی محلی در یکی از شهرها اتفاق افتاد.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: در این اتفاق که درگیری هم انجام گرفت و یک نفر هم کشته شد موضوعاتی مطرح است که شاید بی ارتباط با مسائل انتخاباتی نباشد؛ شاید بین طرفداران یک نامزد با نامزد دیگر درگیری صورت گرفته باشد که منجر به چنین اتفاقی شده است.

انتهای پیان/


ویدیو مرتبط :
حکم پرونده مهدی هاشمی تا پایان سال صادر می شود