سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افسردگی جزو مهمترین دلایل خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد است


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی روز دوشنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: شکست در زندگی، حقارت و سرخوردگی اجتماعی، مشکلات اقتصادی، فقر و بیکاری از سایر دلایل بروز آسیب و معضل اجتماعی خودکشی در این استان محسوب می شود.
وی بدون اشاره به آمار، بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در ردیف استان های دارای آمار بالا در زمینه معضل و آسیب مهم اجتماعی خودکشی است و در کنار استان های ایلام و چهارمحال و بختیاری بیشترین میزان خودکشی را نسبت به جمعیت دارد.
میرمحمدی اظهار کرد: به طور میانگین از هر 100 هزار نفر جمعیت کهگیلویه و بویراحمد 18 نفر اقدام به خودکشی می کنند که ممکن است موفق و یا ناموفق باشد.
وی عنوان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده متوسط سن خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافته و بین 18 تا 24 سال است.
میرمحمدی ابراز داشت: حاشیه نشینی از جمله پدیده های در حال گسترش در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد است که باید برای کاهش و یا رفع آن چاره اندیشی شود.
وی افزود: تامین امکانات رفاهی در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها از راهکارهای مناسب در راستای کاهش معضل حاشیه نشینی است که برای تحقق آن باید برنامه ریزی شود.
میرمحمدی گفت: حاشیه نشینی در افزایش بروز برخی معضلات و آسیب های اجتماعی شامل نزاع های دسته جمعی و توزیع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد دخیل است.
وی بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی و دوره های مشاوره ای برای ساکنان حاشیه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به منظور آشنایی هر چه بیشتر آنان با انواع آسیب ها و معضلات اجتماعی شامل توزیع مواد مخدر و نزاع های دسته جمعی و مشارکت برای مقابله با آنها ضروری است.
میرمحمدی اظهار کرد: برای کاهش و پیشگیری از دو معضل و آسیب اجتماعی خودکشی و حاشیه نشینی در کهگیلویه و بویراحمد باید رسانه ها، خبرنگاران، روحانیون، نهادهای فرهنگی و دانشگاه های این استان با جدیت وارد میدان عمل شوند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: علاوه بر حاشیه شهرهای این استان باید برای زنان روستاها، مناطق عشایری و نقاط دورافتاده استان نیز اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه آشنایی با انواع معضلات و آسیب های اجتماعی انجام شود.
فریبا رحمان پور خواستار ارائه آموزش های لازم به زنان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آشنایی با حقوق خود در راستای کاهش انواع آسیب ها و معضلات اجتماعی از جمله خودکشی در استان شد.
7535/6162

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫دلایل افراد برای اقدام به خودکشی چیست؟ رابطه‌ی افسردگی و خودکشی‬‎