سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شورای پول و اعتبار قاطعانه به کاهش نرخ سود ورود کند/ وقتش نیست نرخ را به بانک‌ها بسپاریم


به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، حسین عبده‌تبریزی ظهر امروز در ششمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به ضرورت تصمیم‌گیری سریع شورای پول و اعتبار در مورد نرخ سود بانکی تأکید کرد و گفت: دیگر زمان آن نیست که نرخ سود را به بانک‌ها و بازار بسپاریم بلکه شورای پول و اعتبار باید زمینه را برای کاهش نرخ سود بانکی با یک دستور قاطع فراهم سازد.

وی افزود: هم‌اکنون مشکل اصلی ما کمبود مالی است و نظام بانکی کشور نمی‌تواند به دلیل وجود این مشکل نیاز صنعت را به لحاظ منابع تأمین کند، بنابراین اگر بخواهیم تأمین مالی انجام دهیم ابتدا باید مسائل مربوط به نرخ بهره را حل کنیم.

وی راهکار برون‌رفت از تنگنای مالی را سود بانکی اعلام کرد و اظهار داشت:‌البته این موضوع اختلافاتی با سیاست‌های جاری دارد و برای رفع مشکل رکود باید پول در اقتصاد وارد کنیم. همانطور که در سال 2008 کشورهای مختلف دنیا مجموعا 14 هزار میلیارد دلار پول در اقتصاد وارد کردند  تا بتوانند از بحران خارج شوند.

خبر ادامه دارد...


ویدیو مرتبط :
شورای پول و اعتبار درباره کاهش نرخ سود سپرده های بانکی