سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تشکیل کمیته اسرائیلی-عربی؛ گامی دیگر به سمت عادی‌شدن روابط دوطرفه


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه برای وبگاه «المنار» فلسطین فاش کردند روزهای گذشته شاهد تشکیل یک «کمیته اسرائیلی-خلیج» [فارس] بوده است که وظیفه آن پیگیری پرونده‌های مهم منطقه‌ای است.

بر اساس این گزارش، کشورهای عربستان، امارات، بحرین، کویت همان کشورهای حاشیه خلیج فارس و حاضر در گروه مذکور هستند.

منابع آگاه مذکور افزودند امارات این پیشنهاد را داده است و در این باره تماس‌های گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی و در بالاترین سطح داشته است؛ علاوه بر این دو طرف اماراتی و اسرائیلی  در همین راستا چندین دیدار در ابوظبی و تل‌آویو داشته‌اند.

بر اساس گزارش مذکور، عربستان به رژیم صهیونیستی وعده عادی شدن روابط به صورت گسترده را داده است و تحرکاتی با تعدادی از سازمان‌های عربی برای کمک در این راستا داشته است.

 امارات و رژیم صهیونیستی روابطی پیشرفته با یکدیگر دارند به نحوی که در سال گذشته (2015) دفتر نمایندگی اسرائیل در مقر سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر در ابوظبی افتتاح شد.

انتهای پیام/ص

http://fna.ir/FR03AW


ویدیو مرتبط :
بخش خبری سیما - تشکیل کمیته بررسی حوادث پالایشگاه