آغاز طرح ایجاد تعاونی‌های آموزشگاهی در گلستان


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در راستای فرهنگ سازی امر کارآفرینی، طرح ایجاد تعاونی‌های کارآفرین در مدارس کشور به صورت پایلوت در این استان اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امرالله عباسی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، این طرح را در راستای توسعه کارآفرینی و ایجاد فرهنگ کارآفرینی عنوان و اظهار کرد: در مرحله اول، اجرای این طرح با توافق اداره کل تعاون و آموزش و پرورش در 20هنرستان برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه یکی از سیاست‌های کشوری را توسعه اشتغال بر مبنای توسعه فرهنگ کارآفرینی و تبدیل مزدبگیری به کارمزدی و کارآفرینی بیان کرد و افزود: با ایجاد تعاونی‌های کارآفرین در مدارس‌، زمینه توسعه فرهنگ کارآفرینی و تعاونی به عنوان آموزش‌های بازار محور و مهارت محور فراهم شود.

عباسی اضافه کرد: این طرح در یک دوره 10 ساله به هدف نهایی خواهد رسید.

وی تصریح کرد: تعاونی‌های کارآفرین در سال تحصیلی آینده در دیگر مدارس استان نیز اجرایی ‌و قبل از آن طرح‌های آموزشی دراین خصوص ویژه مربیان، معلمان و کارکنان مدارس و آموزش و پرورش در تابستان سال آینده اجرایی می‌شود.

عباسی ادامه داد: برای نهادینه کردن فرهنگ کارجمعی در مدارس به عنوان استان پایلوت طرح ایجاد تعاونی‌های آموزشگاهی را در همه مدارس استان شروع شد.

وی افزود: دولت سیاست‌های توسعه اشتغال مبتنی بر توسعه فرهنگ کارآفرینی را دنبال می‌کند و قصد دارد نگاه مزدبگیری و وقت مزدی را به وقت فردی تغییر دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: طرح‌های مختلفی مانند طرح کارورزی با ماهیت توانمندسازی، طرح تاک دانش با ماهیت توانمندسازی دانشجویان، طرح تکاپو، طرح دانشگاه کارآفرین، طرح تشکیل ۵۰ تعاونی دانش‌بنیان، اشتغال یک هزار و ۶۰۰ نفر از فارغ التحصیلان مسکن و عمران و طرح تشکیل تعاونی توسعه عمران شهری در همه شهرستان‌ها در حال اجرا است.

به گفته وی، مقرر شده است که در مدارس ابتدایی این طرح به صورت آماده سازی و آموزش دانش آموزان اجرایی شود تا در مقاطع بالاتر تحصیلی به آنها کمک کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: این که بخواهیم یک دانش آموخته دانشگاهی را پس از پایان دوره آموزش‌های تئوری به سمت کارآفرینی سوق دهیم، سخت خواهد بود، بنابر‌این باید مقدمات کارآفرینی را از مقاطع پایین تر و آموزش و پرورش آغاز کنیم.

امسال افزون بر 300هزار دانش آموز در دو هزار و 400 مدرسه استان گلستان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
افتتاح متمرکز 123 طرح تعاونی در استان اصفهان