گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



روز داوری جهانی شدن لالجین فرا رسید


امروز شهر لالجین برای ثبت در فهرست مناطق دارای شهره جهانی، می رود تا مورد آزمون و قضاوت سرنوشت ساز داورانی قرار گیرد که امروز به یمن آوازه هنر و آثار سفالینه دلربایش، مرزهای جغرافیایی را تا لالجین درنوردیده اند.

در روزهای گذشته مسئولان شهری و استانی در لالجین در تکاپو بودند تا زمینه را برای حضور داوران بین المللی آماده کنند و حال روز موعود فرا رسید.

هیئت 4 نفره به منظور ارزیابی و بررسی لالجین به عنوان شهر جهانی سفال، مورد استقبال بی نظیر مردم لالجین قرار گرفتند.

بالاخره روز موعود فرا رسید و مردم و هنرمندان سرزمین هنر در انتظار استقبال از داوران جهانی در میدان ورودی شهر یک ساعتی را معطل مانده تا داوران آسیا و اقیانوسیه برای بازدید و داوری به لالجین گام نهند.

اشتیاق مردم به حدی بود که از همه قشر در مراسم استقبال حضور داشتند از مسولان و کارکنان ادارات مردم هنرمند لالجین و حتی بانوان نیز حضور داشتند. مردم در مسیر استقبال قرار گرفته و با اشتیاق آقایان احمد صالح فارسی از کشور عمان، کوین مورای از استرالیا و امید شیوا از ایران و خانم یوشنا کریشنا از هند را به گرمی پذیرفته و با اهدا دسته های گل به آنان خوش آمد گفتند.

اولین مقصد داوران کارگاه خاکاب بود. استاد ناصر خلیلی فرد با اشتیاق در کنار فرزند و دیگر همکاران خود هنرمندی خود را به رخ داوران کشید و فرزند وی با درایت کامل و تسلط خوب به زبان انگلیسی که خود مورد توجه داوران قرار گرفت به تشریح نحوه کار در این کارگاه پرداخت و استاد خلیلی نیز به تشریح و نحوه رنگ آمیزی سفال ها پرداخته و نحوه سفالگری و چیدمان کوره را برای داوران تشریح کرد.

گفتنی است؛ شورای جهانی صنایع دستی از سال 2014 شهرهایی را که در دنیا در حوزه صنایع دستی ویژگی خاصی دارند، بررسی و ثبت می ‎کند تا این ویژگی ها در سطح دنیا معرفی شوند.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
یادگار گرامی امام با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس